amelka
| 05-10-2017, 13:06:37
Usługi transmisji strumieniowej to kwitnący interes, czasami kosztem bardziej tradycyjnych stacji, jak widzimy na wykresie poniżej.
Płatne serwisy VOD, spopularyzowane przez Netflix, miały 8,21 miliarda dolarów w zeszłym roku, a to ma wzrosnąć do 14,03 miliardów dolarów do 2021 roku.
Chociaż taki wzrost oznacza, że telewizja kablowa i satelitarna może walczyć o klienta, kiedy młodsi klienci nigdy nie wybierają abonamentu. Tutaj było 16,7 miliona osób, które porzuciły płatną telewizję w 2016 roku, a w 2021 roku będzie ich 40,1 miliona. Tutaj było 32,5 miliona osób, które nigdy nie miały płatnej telewizji w 2016 roku, a do 2021 roku ma być ich 41 milionów.
Nawet darmowe stacje telewizyjne nie będą odporne na konkurencję serwisów VOD. Dane mówią, że średnio dorosły Amerykanin oglądał 4 godziny i 10 minut telewizji — darmowej, kablówki lub satelitarnej — każdego dnia w 2017 roku, ale ta liczba ma spaść do trzech godzin i 47 minut w 2019 roku. Tymczasem czas spędzony w mediach cyfrowych to godzina i dziesięć minut w 2016 roku, i to ma wzrosnąć do godziny i 26 minut w 2019 roku.
Z treści oferowanych przez serwisy VOD najpopularniejszymi serialami były „Opowieści podręcznej” (Hulu), „Man int he High Castle” (Amazon) i „Narcos” (Netflix).
Te usługi VOD wydało dużo, aby nabyć treści od takich firm jak CBS, Warner Bros., Lionsgate i innych, jak również produkują swoje własne oryginalne seriale. Netflix, na przykład, planuje wydać 6 miliardów dolarów w tym roku, kiedy Amazon wydało 4,5 miliarda dolarów.
Mimo popularności Netflixa, to YouTube nadal ma więcej widzów, gdzie strona ma 186 milionów użytkowników w Stanach Zjednoczonych.