Szef FX John Landgraf o zmianach w telewizyjnym krajobrazie


amelka   amelka | 10-08-2017, 12:56:08


Szef FX John Landgraf o zmianach w telewizyjnym krajobrazie

Prezes FX John Landgraf mówił w czasie letniej trasy prasowej Television Critics Association o zagrożeniach dla telewizyjnego ekosystemu, w tym wzroście monopolu dystrybucji wideo, coraz większej ilości oryginalnych seriali i strategii nielimitowanych wydatków na programy.


Po bardzo krótkich uprzejmościach, szybko poruszył „to na co wszyscy czekali — ogromnej transformacji, rozłamie jaki branża przechodzi”.

Kiedy wcześniej nazwał Netflix jako monopol, który zagraża branży telewizyjnej, wycofał się z wymieniania firmy z nazwy tym razem, zamiast tego używając wielu metafor i alegorii, w tym porównując siebie i szefów tradycyjnych stacji jak Casey Bloys z HBO czy Charlie Collier do mistrza szachowego Gary’ego Kasparova walczącego z superkomputerem Deep Blue, co zostało wykorzystane jako symbol gigantów z Doliny Krzemowej, którzy najeżdżają telewizyjny krajobraz. Landgraf powiedział: „Chcę, aby ludzie wygrywali z maszynami”, w tym co opisuje jako „starcie tytanów”.

Również użył słowa „tsunami” i obrazu osoby przykutej do muru przez działko wodne jak te wykorzystywane przez policję przy zamieszkach, aby zilustrować bycie „postrzelonym w twarz przez pieniądze każdego dnia”, odnosząc się do wyjątkowych pieniędzy jakie wydają na oryginalne programy tacy internetowi giganci jak Netflix i Amazon.

Ponownie bez wymieniania nazw, porównał 7 miliardów dolarów jakie rodzic FX, 21st Century Fox zarabia rocznie do wydatków 2,5 miliarda dolarów jakie internetowe spółki wydają na swoje oryginalne programy. Landgraf zastanawiał się przez chwile co by mógł zrobić z dodatkowymi 9 miliardami dolarów dostępnymi do wydania, zanim powiedział, że to nie przemawia do niego i że woli mniejszą skale, bardziej osobiste podejście do programów.

„Nie interesuje mnie największy skok na świecie, interesuje mnie bardziej ściśle kontrolowana kontrola jakości” — powiedział, chwaląc różnorodność, co „pozwala na dostęp do ekscytujących talentów”.

W swoim półrocznym raporcie na temat telewizji, Landgraf ujawnił, że w 2017 roku do tej pory jakieś 342 seriale zostały pokazane, więcej niż 325 seriali w tym okresie w poprzednim roku. Wzrost po raz kolejny został spowodowany przez usługi transmisji strumieniowej, odpowiedzialne za 62 seriale w tym roku w porównaniu z 51 serialu w roku poprzednim. Landgraf zauważył, że tutaj jest jeszcze 79 seriali do wyemitowana przez te firmy w tym roku.

„I to przed tym jak Apple dokonało swojego ruchu” — dodał Landgraf, odnosząc się do giganta z Doliny Krzemowej, który chce wejść do świata własnych programów. Więc wzrost listy programów będzie trwał jak ich liczba „będzie nadal rosnąć”.

Oceniając wejście Apple na telewizyjny grunt, Landgraf ostrzegł: „Czekajcie na epicką walkę tytana o talenty”.

To było jedno z dwóch „epickich” określeń dokonanych przez Landgrafa jak mówił o obecnym stanie branży telewizyjnej po napaści. „Poza telewizją wszyscy oglądamy epicką walkę jaka rozgrywa się o to kto będzie kontrolować uwagę ludzi. Co do tych, którzy kontrolują uwagę, kontrolują również pieniądze”.

Landgraf spędził wiele czasu mówiąc o temacie monopolu, wykorzystując kilka przykładów jak monopole w różnych branżach zniszczyły miejscowe przedsięwzięcia, co było kręgosłupem dla zamożnej klasy średniej, powodującej wzrost płac.

Wykorzystał przypowieść o firmie, która zaczynała interes sprzedając rachunki na 100 dolarów za 90 dolarów. „Wkrótce stała się najcenniejszą firmą na ziemi, kiedy traciła pieniądze. Dlaczego inwestorzy cenią to, kiedy jednocześnie dewaluują interesy, które są zyskowne? Ponieważ rząd stracił możliwość regulowania monopolów; skala stała się jedyną miarą wartości w obecnej gospodarce”.



Kategorie: Informacje producentów Telewizja TCA Press Tour 


Zobacz również: