redakcja
| 24-05-2017, 11:11:27
NBC zakończyło sezon telewizyjny 2016-2017 na pierwszym miejscu w kluczowej grupie widzów 18-49 lat po raz trzeci w przeciągu czterech lat. Zwycięstwo oznacza, że pierwszy raz od pięciu lat stacja na pierwszym miejscu nie emitowała Super Bowl — czy nawet igrzysk olimpijskich.
CBS zakończyło sezon jako najchętniej oglądana stacja w Stanach Zjednoczonych, gdzie ten tytuł utrzymuje po raz dziewiąty z rzędu — i czternasty z ostatnich piętnastu lat.
Obecny sezon telewizyjny nie zakończy się aż do tego tygodnia, ale wyniki oznaczają, że po raz pierwszy NBC i CBS nie muszą sprzeczać się o Super Bowl jak nadejdą ostateczne wyniki. W zeszłym roku, na przykład, kiedy CBS wygrało pod kątem całkowitej oglądalności i grupy docelowej, NBC twierdziło, że jeśli wykluczysz emisję Super Bowl, wtedy NBC wygrało w grupie docelowej. Sezon wcześniej, kiedy NBC wygrało w grupie docelowej, CBS twierdziło, że jak wykluczysz Super Bowl na NBC, wtedy CBS wygrywało w grupie docelowej.
W tym sezonie Super Bowl ominęło ich, kiedy Fox pokazała rozgrywki, która skończyła na drugim miejscu w grupie docelowej i na czwartym miejscu jeśli chodzi o całkowitą oglądalność. To mówi coś jak rozważysz, że to pierwszy sezon Fox bez „American Idol”, który, pięć sezonów temu, dał stacji ósmą z rzędu wygraną w grupie docelowej. ABC wskrzesza „American Idol” w przyszłym sezonie.
NBC mówiło we wtorek o tym, że zakończyła sezon na pierwszym miejscu w grupie docelowej, nawet jeśli wliczysz programy rozrywkowe, jedyne pozostałe seriale czy alternatywne programy.
Tymczasem ABC spędziło dzień chwaląc się swoim miejscem numer jeden w grupie docelowej „jeśli policzysz jedynie programy niezwiązane ze sportem”, gdzie stacje zyskują dzięki rozrywkom sportowym. Nawet tak ABC przyznało, że dzieli ten tytuł z NBC. ABC również chwali się, że ma 8 najchętniej oglądanych seriali w pierwszej dwudziestce w grupie docelowej.
CBS tymczasem chwali się posiadaniem pięciu seriali w pierwszej dziesiątce jeśli chodzi o całkowitą oglądalność i trzynaście programów, które mają średnio 10 milionów widzów lub więcej.
1. NBC — 2,1 (0%)
2. Fox — 1,9 (0%)
3. CBS — 1,8 (-22%)
4. ABC — 1,6 (-11%)
5. CW — 0,7 (-12%)
1. CBS — 9,6 miliona (-12%)
2. NBC — 8,1 miliona (+0,2%)
3. ABC — 6,2 miliona (-9%)
4. Fox — 5,8 miliona (+1%)
5. CW — 1,8 miliona (-9%)
1. „Sunday Night Football” (NBC)
2. „Thursday Night Football” (NBC)
3. „Teoria wielkiego podrywu” (CBS)
3. „Sunday Night Football Pre-Kickoff” (NBC)
5. „Thursday Night Football” (CBS)
6. „This Is Us” (NBC)
6. „The OT” (Fox)
8. „Imperium” (Fox)
9. ”Football Night In America Pt. 3” (NBC)
10. „Chirurdzy” (ABC)
11. „The Bachelor” (ABC)
12. „The Voice” (NBC)
13. „Thursday Night Football Pre-Kickoff” (NBC)
13. „The Voice-Tues” (NBC)
13. „Współczesna rodzina” (ABC)
13. „Designated Survivor” (ABC)
17. „Thursday Night Football Pre-Kickoff” (CBS)
18. „Sposób na morderstwo” (ABC)
18. „Big Brother-Wed” (CBS)
20. „Survivor” (CBS)