redakcja
| 06-05-2017, 22:17:18
Zmierzamy do najbardziej kluczowych dni w sezonie odcinków pilotowych 2017 roku. Wszystkie stacje otrzymały odcinki pilotowe, a teraz zmierzają do pokazów i testów, które pomogą określić jakie projekty zamówić. Poniżej prezentujemy najnowsze informacje o tym jakie projekty mają największe szanse na to, aby znaleźć się w ramówce na sezon telewizyjny 2017-2018.
Tutaj nie ma zepsutego jabłka w tym roku, gdzie wszystkie sześć odcinków pilotowych CW otrzymało dobre opinie od stacji. Słyszeliśmy, że szefowie CW pozwolą wszystkim projektom kompletować scenarzystów. Słyszeliśmy, że decyzja została podjęta, aby zdobyć załogę przed pozostałymi czterema stacjami. Ponieważ wszystkie projekty zostały tak dobrze przyjęte, to stacja może zamówić cztery lub pięć nowych seriali z krótszymi sezonami jeśli budżet na to pozwoli. Wśród tej szóstki, reboot „Dynastii”, od Josha Schwartza i Stephanie Savage, nadal jest ulubieńcem. „Black Lightning”, od Grega Berlantiego, Mary Brock Akil i Salima Akila, również ma się dobrze, jak też produkowana przez Billa Lawrencego godzinna komedia „Life Sentence”. Drugi odcinek pilotowy Berlantiego, „Searchers”, miał trochę problemów i musiał przeprowadzić ponowne zdjęcia w Południowej Afryce i ponowny montaż, ale mimo to jest poważnym kandydatem jak ostateczna wersja została bardzo dobrze przyjęta. Nawet „Insatiable”, dziwna komedia jest uważana za czarnego konia, gdzie może otrzymać zamówienie, jak również „Valor”. Prezes CW Mark Pedowitz od dawna był zainteresowany dramatem wojskowym, a „Valor” podobno wyszedł bardzo dobrze.
Nie za wiele się działo jeśli chodzi o Fox. Paranormalna komedia Craiga Robinsona i Adama Scotta „Ghosted” nadal wygląda dobrze. „LA -> Vegas” również dobrze sobie radzi, gdzie umiejscowienie — pokład samolotu realizującego połączenia krajowe — jest ciekawe w serią incydentów z różnymi pasażerami. „Linda From HR”, która ma pewną dramatyczną wrażliwość, również jest rozważana, jak także „Type-A”, głównie z powodu mocnej obsady, w tym Eva Longoria. „Thin Ice” od Liz Meriwether nadal jest tworzone i ma niepowtarzalny klimat. Serial jest uważany za wielką niewiadomą, ale nadal może się pojawić w ramówce biorąc pod uwagę kto jest twórczynią.
Po dramatycznej stronie, odcinek pilotowy Marvela i Matta Nixa, wyreżyserowany przez Bryana Singera, nadal jest uważany za pewniaka (chociaż przeszedł kilka ponownych zdjęć), gdzie medyczny dramat „The Resident”, który ma mroczne akcenty, jest poważnie rozważany po małych zmianach w oryginalnej wersji. Projekt o uniwersytecie został bardzo dobrze przyjęty i również jest brany za godnego rywala jak porusza aktualny temat, gwałt na uczelni, wywołując różne opinie, ale również pochwały za sposób w jaki wszystko zostało przedstawione. „Behind Enemy Lines” straciło nieco swojego momentum, ale, jak Fox ma tylko cztery odcinki pilotowego dramatów, które zostały wyprodukowane, nikt nie może zostać całkowicie zdyskwalifikowany.
Rodzinna komedia z jednej kamery „Losing It”, w której występuje Jon Cryer, nadal radzi sobie dobrze. Komedia ma założenie, które brzmi jak komediowa wersja najgorętszego serialu w tym sezonie, „This Is Us”, gdzie obraca się wokół trójki dorosłego rodzeństwa i ich rodziców, a ojciec przypadkowo jest grany przez Geralda McRaneya z „This Is Us”. Również brane pod uwagę są „Start Up” od Zacha Braffa, wojskowa komedia „Charlie Foxtrot”, spinoff „Goldbergów”, projekt o burmistrz miasta jak również dwa odcinki pilotowe z kilku kamer, „Household Name” i niezatytułowany projekt o samotnym ojcu, w którym występuje Rob Riggle. Wśród dwóch projektów wyprodukowanych przez Warner Bros. TV, „Splitting Up Together od Emily Knapek zyskuje rozgłos, a obecnie może górować nad rodzinną komedią „Raised by Wolves”, od Diablo Cody.
Początkowy faworyt od Kenyi Barrisa i Vijala Patela „Libbie and Malcolm”, w którym występują Felicity Huffman i Courtney B Vance, jest wielkim znakiem zapytania po zmianach (chociaż nie jest pogrzebany), jak również proponowany spinoff „Czarno to widzę”, który był współtworzony przez Barrisa i oryginalnego showrunnera „Czarno to widzę” Larry’ego Wilmore, który od tego czasu opuścił projekt i pomaga przy odcinku pilotowym o samotnym ojcem.
Po dramatycznej stronie, dramat o FBI i iluzjoniście, „Deception”, do Chrisa Fedaka, „The Good Doctor” od Davida Shore’a i dramat prawniczy od Paula Williama Daviesa są projektami, o których jest głośno. Futurystyczna opowieść o imigracji „The Crossing” również zyskuje uwagę. Prezentacja „Las Reinas” przekroczyła oczekiwania i aktywnie szuka się nowego showrunnera, który zastąpi Chrisa Broncato, bowiem nie będzie pracował przy serialu jak zostanie zamówiony. Jeśli chodzi o to co ABC interesuje najbardziej, lżejsze dramaty, projekt Marca Cherry’ego o mały mieście z Rebą McEntire nie wykazywał za wielkiego poruszenia ostatnio, ale nadal jest uważany za możliwość, kiedy produkowany przez Barrisa serial o CIA „Unit Zero” z Toni Collette traci. ABC już zamówiło jeden dramat na jesień, „The Inhumans”.
Odcinek pilotowy komedii z kilku kamer od Marka Feuersteina i Dany Klein, „9J, 9K and 9L”, nadal ma się dobrze, gdzie może dołączyć do zamówionego od razu prequela „Teorii wielkiego podrywu”, „Young Sheldon”. Poza tym nie wiemy za wiele więcej. Słyszeliśmy, że komedia policyjna z kilku kamer „Brothered Up” ze swoim nietuzinkowym założeniem — emocjonalnie skryty afroamerykański policjant, który musi pracować z emocjonalnie wylewnym pakistańskim policjantem jak patrolują ulice w Detroit — i ponownym obsadzeniem jednej z głównych ról, co opóźniło zdjęcia, został dobrze przyjęty w pierwszych testach. Również tutaj jest szum o komedii z jednej kamery „Me, Myself & I”.
Po dramatycznej stronie, dramat policyjny „Instinct” z Alanem Cummingiem nadal zyskuje szum wraz z wyreżyserowanym przez Justina Lu dramacie akcji „S.W.A.T.”, gdzie występuje Shemar Moore. Również rozważane są „Perfect Citizen”, gdzie główną rolę gra Noah Wyle, projekt o SEAL z Davidem Boreanazem, i „Wisdom of the Crowd” od Jeremiego Pivena, gdzie testy wypadły dobrze. Tymczasem „Mission Contron” ma się gorzej jak szuka nowego showrunnera.
Jak „Rise” (dawniej Drama High), od Jasona Katimsa i Jeffreya Sellera („Hamilton”) o teatrze w szkole średniej, i dramat wojskowy „For God and Country” zostały już zamówione, po tym jak otrzymały zgodę na skompletowanie załogi, to nie jest jasne czy NBC zamówi więcej niż dwa nowe dramaty na kolejny sezon jak już ma „Law & Order: True Crime” jak również wiele istniejących dramatów. Co do reszty, szum generuje dramat o wirtualnej rzeczywistości „Reverie” z mocnym nowym montażem. „Good Girls” skoncentrowane na kobietach ma się gorzej, ale tutaj jest pewne wewnętrzne wsparcie w stacji.
Po komediowej stronie, niezatytułowany projekt Setha Meyersa o szkole średniej, produkowane przez Tinę Fey „The Sackett Sisters”, z Busy Philipps i Casey Wilson, produkowane przez Billa Lawrence „Spaced Out” i reboot „What About Barb?” zyskują uwagę. Odcinek pilotowy Mindy Kaling i Charliego Grandy’ego również ma szanse. Jeśli chodzi o komedie z kilku kamer, wczesna wersja „Relatively Happy” z Maxem Mutchnickiem i Jeffem Astroffem była zachęcająca, gdzie wyróżniała się Jane Lynch. Słyszeliśmy, że projekt, wraz z potencjalnym towarzyszem w postaci „Willa i Grace”, dokonuje pewnych zmian wraz ponownymi zdjęciami.