Nielsen widzi znaczącą zmianę w oglądaniu telewizji


marek1211   marek1211 | 18-04-2017, 20:26:24


Nielsen widzi znaczącą zmianę w oglądaniu telewizji

Nielsem na dobrą wiadomość dla producentów telewizyjnych i dystrybutorów jak wkraczają w okres sprzedaży reklam.

Ostatnie wyniki oglądalności nie wyglądają już tak nieciekawie jak zostaje wliczony wzrost opóźnionego oglądania poprzez DVR i VOD, jak również cyfrowe platformy i oglądanie poza domem, piszą szefowie w informacji prasowej.


„Coraz więcej osób ogląda serial po siedmiu dniach”, szczególnie jeśli chodzi o seriale telewizyjne stacji powszechnych, które nie mają powtórek. Kiedy rozszerzysz zakres do 35 dni — co Nielsen rozpoczęło we wrześniu zeszłego roku — wtedy „w pewnych przypadkach widzisz podwojenie wyników”.

Tak było w przypadku odcinków kilku seriali od 13 do 19 lutego: Widownia „This Is Us” (NBC) wzrosła o 13 procent, kiedy Nielsen dodało ludzi, którzy obejrzeli odcinek między 8 a 35 dniem po jego emisji. „Teoria wielkiego podrywu” (CBS) zyskała 13 procent, a „Współczesna rodzina” (ABC) zyskała 14 procent.

Nielsen powiedziało, że seriale CBS zyskały dodatkowe piętnaście procent widzów w miesiąc po pierwszym tygodniu. Spółka również patrzy na oglądalność w 56 procentach gospodarstw, gdzie są cyfrowe platformy, internet podłączony do konsol gier wideo czy internet podłączony do smart TV.

Spędzają tam godzinę i 10 minut z trzech godzin i 57 minut, które ludzie w wieku 18-34 lat spędzają na oglądaniu telewizji w pierwszym kwartale tego roku. Chociaż to jest mniej popularne u starszej widowni, to nadal spędzają 51 minut z 5 godzin i 8 minut jakie widzowie w wieku 25-54 lat spędzają na oglądaniu telewizji.

Trend „zmienia fundamentalnie telewizję”. Oprócz tego Nielsen zaczyna monitorować to co ludzie oglądają na platformach usług transmisji strumieniowej. Netflix stanowi 46 procent całkowitej oglądalności w ciągu pięciu tygodni od połowy stycznia do połowy lutego. Później mamy YouTube (15%), Hulu (8%) i Amazon (4%).



Kategorie: Wyniki oglądalności Telewizja 


Zobacz również: