Odcinki pilotowe 2017: Kto ma szansę na zamówienie sezonu?


redakcja   redakcja | 13-04-2017, 12:19:55


Odcinki pilotowe 2017: Kto ma szansę na zamówienie sezonu?

Jesteśmy miesiąc przed prezentacją ramówek przez amerykańskie stacje, a także trzy dni jak rozpoczeły się negocjacje między scenarzystami a producentami, które mogą skończyć się potencjalnym strajkiem. Perspektywa możliwego wstrzymania pracy ciąży na sezonie odcinków pilotowych jak producenci chcą zakończyć swoje odcinki pilotowe zanim kontrakty WGA wygasną 1 maja pośród niepewności tego kiedy ich projekty rozpoczną produkcję jeśli otrzymają zamówienie na sezon. Jak zawsze w pierwszym artykule dotyczącym odcinków pilotowych, nie mamy za wiele sprawdzonych informacji jak tylko kilka odcinków pilotowych zakończyło montaż, a wiele nadal realizuje zdjęcia. Obraz stanie się bardziej jasny w nadchodzących tygodniach.


Pranormalna komedia Craiga Robinsona i Adama Scotta „Ghosted” obecnie zyskuje wiele szumu. Natomiast trwa walka o „LA -> Vegas”, z mocnym początkiem, gdzie Steve Levitan reżyseruje odcinek, a Dylan McDermott występuje, jednak tutaj były problemy z obsadzeniem głównej roli aż Ed Weeks pojawił się w ostatniej chwili jak jego serial „Świat według Mindy” się kończy. Ale podobno czytanie scenariusza poszło bardzo dobrze, gdzie doświadczony w dramacie McDermott zaskoczył wielu swoimi aktorskimi umiejętnościami, a komedia o samolocie nadal jest na topie. Poza tym odcinki pilotowe stacji Fox będą walczyć ze sobą, w tym produkowany przez Melissę McCarthy „Amy’s Brother”, „This Ice”, pochodzące od twórczyni „Jess i chłopków” Liz Meriwether, i „Type-A”, gdzie główną rolę gra Eva Longoria.

Jeśli chodzi o dramaty, odcinek pilotowy Marvela i Matta Nixa wygląda dobrze, gdzie pojawiają się rozmowy o możliwym szybszym zamówieniu. Dramat medyczny „The Resident” również zyskuje wczesną uwagę. Jak dwa z sześciu odcinków pilotowych dramatu nie zostanie nakręconych aż po sezonie, obserwatorzy zauważają, że wszystkie cztery produkowane teraz mogą być brane pod uwagę jak stacja próbuje wypełnić swoje potrzeby ramówkowe. Fox znalazł się w podobnej sytuacji w 2015 roku, kiedy również zamówił sześć godzinnych odcinków pilotowych, z których jeden nie został stworzony z powodu obsadzenia ról. Z pięciu projektów, Fox zamówił cztery, w tym „Lucyfera” i „Rosewood”, które nadal są emitowane.

ABC zamówiło najwięcej odcinków pilotowych w tym sezonie z szerokim marginesem. Jak większość komedii wygląda tak jakby miała powrócić — wraz z przedłużonym „Pępkiem świata”, trwającymi negocjacjami i spodziewanym powrotem „Współczesnej rodziny” i „Goldbergami”, „Czarno to widzę” i „American Housewife” oraz prawdopodobnie z „Fresh Off the Boat”, „Speechless” i „Ostatnim prawdziwym mężczyzną” — stacja prawdopodobnie będzie miała największą konkurencję wśród odcinków pilotowych  w tym roku jak zamówiła ich dwanaście, w tym spinoffy „Czarno to widzę” i „Goldbergów”.

Odcinek z kilku kamer „Household Name”, w którym występuje komediowa legenda Carol Burnett, jest najlepszym projektem w tym sezonie. Ben Sherwood z ABC i Bob Greenblatt z NBC, których studio Uni TV produkuje odcinek pilotowy, uczestniczyli w dobrze przyjętym nagraniu, gdzie Burnett otrzymała ogromny aplauz jak się tylko pojawiła. „Household Name” może być towarzyszem dla długo emitowanej komedii ABC „Ostatni prawdziwy mężczyzna”, w której występuje Tm Allen. I jeśli projekt z pewnych powodów nie dostanie zamówienia na sezon, jest tutaj możliwość, że NBC może zamówić projekt, po tym jak wskrzesiło „Willa i Grace”.

Jeśli chodzi o komedie z jednej kamery, tutaj były wczesne wzmianki o rodzinnej komedii „Raised by Wolves” oraz „Start Up” od Zacha Braffa. Tutaj również wydaje się być wczesne wsparcie dla spinoffa „Goldbergów”, wojskowej komedii „Charlie Foxtrot” oraz „Jalen vs. Everybody” o Nahnatchki Khan. „Libby & Malcolm” zrobiło wielki szum w grudniu po zamówieniu jako faworyt, gdzie było pierwszym oficjalnie zamówionym odcinkiem pilotowym z utalentowanymi aktorami (Felicity Huffman i Courtney B. Vance). Jednak od tego czasu nie było już tak łatwo, a tutaj było wiele kręcenia ponownie różnych scen. Jednak według doniesień zmiany zostały przyjęte dobrze, a tutaj jest wola, aby projekt wypalił. Nie ma za wiele informacji o spinoffie „Czarno to widzę” — chociaż są pewne wstępne rozmowy o trzecim odcinku pilotowym Kenyi Barrisa, dramacie o CIA „Unit Zero”, w którym występuje Toni Collette.

Twórca „Gotowych na wszystko” Marc Cherry jest coraz bliżej powrotu do ABC z solidnym wczesnym szumem jaki wywołał jego odcinek pilotowy o małym miasteczku, w którym występuje Reba Mcentire. Ostatni projekt Shondaland, dramat prawniczy Paula Williama Daviesa, również wyglądają obiecująco, szczególnie jeśli blok TGIT będzie miało wolne miejsce wiosną w kolejnym sezonie jeśli słabo oglądane „The Catch” nie zostanie przedłużone. Dramat o iluzjoniście w FBI, „Deception”, od Chrisa Fedaka jest głośnym, drogim godzinnym odcinkiem pilotowym, więc oczekiwania są wysokie. I biblijne „The Gospel of Kevin” otrzymuje pewne dobre notatki jeśli chodzi o aktora Jasona Rittera. ABC już ma jeden nowy dramat zamówiony na kolejny sezon, „The Inhumans”.

Jeden z pierwszych odcinków pilotowych jakie Bob Greenblatt, długoletni fan musicali, zamówił po tym jak dołączył do NBC w styczniu 2011 roku to było „Smash”, które rozwijał w Showtime. Sześć lat później, stacja powraca na tę arenę z odcinkiem pilotowym dramatu „Rise” (aka „Drama High”), o teatrze w szkole średniej. Odcinek pilotowy, od Jasona Katimsa i Jeffreya Sellera, otrzymał dość mocne wczesne dobre opinie. Również obiecująco wygląda dramat „Reverie”.

Po komediowej stronie, odcinek pilotowy Charliego Grandy’ego i Mindy Kaling „Champions” zyskuje uwagę, wraz z produkowanym przez Tinę Fey „The Sackett Sisters”, gdzie występują Budy Philipps i Casey Wilson. NBC i ABC może wymienić się odcinkami pilotowymi komedii jeśli dojdzie do zamawiania seriali, produkowane przez ABC Studios „What About Barb?” wywołało szum na początku w NBC, którego studio stoi za projektem ABC „Household Name”. Również możliwe jest zamówienie produkowanej przez Billa Lawrence’a „Spaced Out”.

CBS już przedłużyło dziewiętnaście seriali, w tym szesnaście komedii i dramatów. Stacja tradycyjnie zamawia dwie albo trzy nowe komedie. Już ma jedną nową komedię na jesień, prequel „Teorii wielkiego podrywu”, „Young Sheldon”, który zadebiutuje pewnie po serialu matce. Komedia z jednej kamery „Young Sheldon”, o postaci Jima Parsona jako 9-letniego chłopaka dorastającego w Teksasie, już nakręciła odcinek pilotowy. Wśród odcinków pilotowych rodzinna komedia Marka Feuersteina i Dany Klein „9J, 9K & 9L” okazała się wybijać pośród innych. Co jest również godne uwagi, szef CBS Corp. Leslie Moonves uczestniczył w czytaniu scenariuszy obu projektów, co jest rzadkie w jego przypadku. Poza tym, reszta nie wygląda za ciekawie, z kilkoma możliwościami, w tym „Me, Myself & I”.

Po stronie dramatów, dramat policyjny „Instinct” z Alanem Cummingiem zyskuje wczesną uwagę, wraz z projektem „SEAL”, w którym występuje David Boreanaz. Tutaj są również wielkie oczekiwania co to wyreżyserowanego przez Justina Lina „S.W.A.T.”, drogiego dramatu akcji podobnego do poprzedniego odcinka pilotowego jaki Lin wyreżyserował, „Scorpion”, a który otrzymał zamówienie na sezon. Inne możliwości to dramat dziennikarski „The Get”. „Mission Control”, które miało trudne początki po dwóch zmianach showrunnera, również jest wspominane pomimo napotykanych trudności.

Przed oficjalnym rozpoczęciem sezonu zeszłego lata, reboot „Dynastii” już wywołał poruszenie u szefów CW. Odcinek pilotowy był faworytem od samego początku, a trudno sobie wyobrazić jakby nie miał zostać zamówiony, chyba, że pokazy i testy wypadną bardzo kiepsko.

Dwa lata temu CW miało jeden tytuł DC, „Legends of Tomorrow”, a także producenta wykonawczego Grega Berlantiego, założenie i obsadę, ale bez kompletnego odcinka pilotowego. Stacja zamówiła projekt, a serial został już przedłużony o trzeci sezon. W tym roku CW zamówiło „Black Lightning” jako odcinek pilotowy w ostatniej chwili po tym jak wcześniej był rozwijany dla Fox. Ponieważ oryginalny scenariusz został napisany dla Fox, nie zostanie wykorzystany, a zamiast tego zostanie nakręcona krótsza prezentacja.

Zane „Black Lightning” stało się możliwością, CW miało inny głośny projekt „Searchers”, który wywoływał sporo szumu. I potem tutaj jest komediowa strona, gdzie CW ma „Jane the Virgin” i „Crazy Ex-Girlfriend”, nagrodzone Złotymi Globami, i raczej stracone „No Tomorrow” w tym sezonie. JEśli CW postanowi dodać nową komedię czwarty rok z rzędu, to mamy dwóch kandydatów, z młodymi gwiazdami, „Life Sentence” z Lucy Hale i „Insatiable” z Debby Ryan.



Kategorie: Telewizja Odcinki pilotowe 


Zobacz również: