marek1211
| 20-08-2016, 18:27:34
Na letniej sesji prasowej Television Critics Association, twórcy i producenci wykonawczy nowego prawniczego dramatu Amazon „Goliath” David E. Kelley i Jonathan Shapiro mieli tak wiele do powiedzenia o upadku amerykańskiego procesu sądowego.
„Dwadzieścia lat temu, prawnicy byli bohaterami — teraz to podupadło” — powiedział Kelley, dawny prawnik. Teraz serialu to jak Bernie Sanders mówi, system jest sfałszowany… Prawda nie jest walutą już dłużej w prawie.
Shapiro, dawny prokurator i profesor prawa jak również długoletni współpracownik twórcy „The Practice” i „Boston Legal” Kelleya, powiedział, że obserwuje jak więcej prawników zmaga się z depresją i alkoholizmem niż w latach jak praktykował. Dodał, że liczba procesów z ławą przysięgłych spadła. „Nikt nie mówi o tym… To podnosi pytanie: Czy Dawid może jeszcze pokonać Goliata?”
Producenci wykonawczy — który pojawili się na panelu serialu z aktorami Billym Bobem Thorntonem, Williamem Hurtem, Olivią Thirlby, Marią Bello i Tanią Raymonde — mówili entuzjastycznie o twórczym procesie w Amazon.
„Goliath” otrzymał od razu zamówienie na sezon, nie tak jak z innymi projektami, które są częścią sezonu odcinków pilotowych w Amazon, gdzie widzowie oceniają odcinki i to decyduje o tym czy otrzymują zamówienie na serial czy nie. Jednak, doświadczony producent powiedział, że byłby nawet gotowy przejść ten proces. „Na pewno — ostatecznie musisz postawić na siebie” — powiedział Kelley. Jeśli nie wierzysz, że widzowie poprą twój serial, dodał „nie powinieneś tego robić w pierwszej kolejności”.
Producenci również powiedzieli, że Amazon daje wolność, aby zbadać postacie, które nie są tylko dobre albo złe. Thornton powiedział o swojej postaci, opisanej jako „pobity prawnik” szukający odkupienia: „Sprawa, która przyciągnęła mnie to, że to jest facet, którego całe poczucie sprawiedliwości nie sprowadza się do tego co jest prawem, a tego co jest sprawiedliwe… nie możesz po prostu mieć ciasteczka i zjeść je”.
I kto jest widownią docelową dla „Goliath”? Shapiro powiedział: „Amazon nie powiedziało nam”. Ale Kelley dodał, że producenci nie powinni koncentrować się na szczególnej grupie demograficznej. Historia, jak powiedział, powinna reprezentować „krzyk w twoim brzuchu”, który trzeba napisać.
Kelley powiedział, że w przeciwieństwie do telewizyjnego modelu, usługa transmisji strumieniowej pozwala producentom opowiadać historię bez obawy o to, aby widzowie zobaczyli każdy odcinek albo pisanie w okolicach przerw na reklamy. Na pytanie o to czy kiedykolwiek wróci do stacji, roześmiał się i powiedział: „Nie sądzę".