Arek Tobiasz
| 11-02-2016, 15:55:08
Anulowanie „Manhattanu” to kwestia oglądalności.
Szef WGN America Matt Cherniss w niedawnym wywiadzie zdradził co było powodem anulowania dramatu historycznego po zaledwie dwóch sezonach.
„To jest najmniej miła część pracy, szczególnie dla tak dobrego serialu jak ‚Manhattan’” — powiedział o pierwszym anulowaniu serialu przez stację. Ale Cherniss podkreślił, że czuje, że zrobił wszystko co mógł, aby zwiększyć widownię serialu.
Po tym jak pierwszy sezon miał średnio 417 tysięcy widzów co odcinek, nie tylko przeniósł serial na porę roku, gdzie widownia jest większa oraz zdjął serial z niedzielnych wieczorów, które są dość konkurencyjne, ale również czekał, aż WGN podpisze umowę na rynkach Comcast, które obejmują m.in. Chicago i Seattle, gdzie wcześniejszy sezon nie był dostępny.
Nawet próbował dostosować kampanie marketingowe serialu, aby zyskać potencjalnych nowych widzów do sezonu, który jak sugerował był jeszcze „bardziej fenomenalny” niż pierwszy. Niestety zmiany, których dokonał nigdy nie przyniosły zamierzonych wyników: „Manhattan” stracił 43 procent swoich widzów w drugim sezonie.