amelka
| 21-01-2016, 16:03:20
Premiera „Mercy Street”, pierwszego oryginalnego dramatu PBS od ponad dekady, miała 3,3 miliona widzów po finałowym odcinku „Downton Abbey”.
Wyniki oglądalności były o 16 procent większe niż emisja odcinka trzeciego sezonu „Sherlocka”, „His Last Vow”, który również został pokazany po brytyjskim dramacie „Downton Abbey”, szefowa PBS Paula Kerger powiedziała w czasie zimowej trasy prasowej Television Critics Association.
PBS uczyniło premierę „Mercy Street” dostępną na platformach cyfrowych przed debiutem. Wcześniejsza premiera pomogła wywołać zainteresowanie serialem prowadząc do jego premiery, gdzie w internecie serial został odtworzony prawie 200 tysięcy razem od 14 do 17 stycznia, a to była najlepsza cyfrowa premiera w historii stacji.
„Jeśli oglądaliście Twittera, to widzieliście, że ‚Downton’ i ‚Mercy’ były trendami przez cały wieczór. Myślę, że ro musi rozpocząć ważne rozmowy” — mówi Kerger.
Dziennikarze przywykli do tego, że stacje ogłaszają przedłużenie o drugi sezon po tym jak dobre wyniki po premierze nadchodzą — jeśli nie wcześniej — więc zastanawiali dlaczego Kerger nie ogłosiła przedłużenia o drugi sezon w czasie pojawienia się na TCA. „Po prostu dostaliśmy liczby godzinę temu, a nie byliśmy gotowi, aby dokonać takiego ogłoszenia” — stwierdziła Kerger.
Inny dziennikarz przyjął inne podejście, pytając czy widziała scenariusze drugiego sezonu, jak producenci wcześniej powiedzieli, że pracowali nad nimi z wyprzedzeniem. „Nie widziałam scenariuszy drugiego sezonu i wiem, że próbujecie rozpaczliwie tego, abym mówiła o drugim sezonie. Mamy bardzo mocno drzwi otwarte na drugi sezon i zrobiliśmy co możemy, aby upewnić się, że tutaj może być drugi sezon” — uśmiechnęła się.
„Czy [szefowa programów PBS] Beth Hoppe widziała scenariusze?” — zapytał dziennikarz w wysiłku ostatniej szansy. „Możecie się jej zapytać” — odpowiedziała Kerger jak Hoppe, która była w sali, opuściła głowę, robiąc notatki. Później powiedziała, że widziała historie.