marek1211
| 21-11-2015, 00:11:48
Fox stał się pierwszą amerykańską ogólnodostępną stacją, która oficjalnie zrezygnowała z wyników oglądalności z premiery swoich odcinków, które dostarcza Nielsen. Szefowie stacji Dana Walden i Gary Newman ogłosili zmianę w notatce wewnętrznej. „Patrząc w przyszłość, zamierzamy przestać krążyć wokół wyników oglądalności z tego samego dnia, zarówno wewnętrznie jak i dla prasy” — napisali. „Nie będziemy uznawać ich przy żadnych programach poza wydarzeniami na żywo”.
Jak coraz więcej oglądania telewizji ma miejsce poza oryginalnymi premierami seriali — poprzez DVR czy VOD — kablówki, jedna po drugiej, przestały wykorzystywać wyniki oglądalności z dnia emisji, decydując się na wyniki odtworzeń w ciągu pierwszych trzech dni. Wszystkie amerykańskie staje ogólnodostępne przyjęły różne badania oglądalność, wykorzystując odtworzenia w ciągu trzech i siedmiu kolejnych dni, a także z innych platform, wraz z wynikami oglądalności z dnia premiery.
Z tym ruchem, Walden i Newman mają nadzieję „Zmienić rozmowę”, zauważając, że Fox nie zarabia na swojej treści w oparciu o wyniki oglądalności z premiery odcinków, ale w odtworzeń w ciągu siedmiu kolejnych dni jak również na cyfrowych platformach i poprzez sponsoring TrueX. Stacja była agresywna tej jesieni, chcąc dotrzeć do widzów z skierowanymi na młodych serialami jak „Scream Queens” pomimo skromnych wyników oglądalności serialu z dni premiery kolejnych odcinków.