Netflix śledzi to co ludzie lubią oglądać w usługach transmisji strumieniowej


Arek Tobiasz   Arek Tobiasz | 29-08-2015, 14:06:46


Netflix śledzi to co ludzie lubią oglądać w usługach transmisji strumieniowej

Światowa firma Nielsen prowadzi prace nad programem, który pozwoli jej śledzić to jak radzą sobie seriale w usługach transmisji strumieniowej takich jak Netflix, Amazon Prime i Hulu. Tego rodzaju dane mogą zaoferować studiom amunicję, której rozpaczliwie potrzebują jak chcą negocjować wyższe opłaty licencyjne.


Studia takie jak Twentieth Century Fox żałośnie oglądali spadek swoich przychodów jak coraz więcej i więcej ludzi rezygnuje z abonamentu telewizji kablowej na rzecz internetowych usług transmisji strumieniowej. Jeśli ważne studia będą miały dostęp do danych na temat oglądalności, i jeśli będę mogli zobaczyć czy ich seriale radzą sobie dobrze, będą mogli wyciągnąć więcej pieniędzy od takich firm jak Netflix.

Tutaj pojawia się Nielsen, które w zeszłym roku rozpoczęło śledzenie oglądalności na stronach transmisji strumieniowej. Teraz, firma rzekomo ma dane z prawie tysiąca seriali, w tym dane szczegółowe takie jak ile osób obejrzało konkretny odcinek, ich wiek i płeć. Ale nie jest jasne czy Amazon Prime i Netflix powinni dzwonić już do prawników: Do tej pory, posiadają tylko dane oglądalności ze Stanów Zjednoczonych, i to nie obejmuje urządzeń mobilnych. Co… znacząco ogranicza ich znaczenie.

Mimo to, to ciekawe, aby pomyśleć, że ważne medialne koncerny mogą ostatecznie wykorzystać nasze telewizyjne ustawienia, aby przycisnąć usługi transmisji strumieniowej do wydobycia większej ilości pieniędzy. I to jest trochę niepokojące, jeśli cieszysz się mocno tanim abonamentem Netflix. Jak mówią, wiedza to potęga.



Kategorie: Wyniki oglądalności Telewizja 


Zobacz również: