Arek Tobiasz
| 20-05-2015, 21:30:23
Po raz drugi z rzędu, NBC odchodzi z wygraną w grupie docelowej za sezon telewizyjny 2014-15 — pomimo spadku wyników w porównaniu z poprzednią średnią. Tymczasem CBS zachowało chwalebne prawa jako „najchętniej oglądana amerykańska stacja telewizyjna”.
Mając średnio 2,4 miliona widzów w czasie najwyższej oglądalności wśród dorosłych w wieku 18-49 lat, NBC w sezonie telewizyjnym 2014-15 miało 11 procent mniej widzów niż rok wcześniej. CBS, straciło 0,1 miliona widzów i osiągnęło średnio 2,3 miliona widzów w grupie docelowej, znajdując się na bliskim drugim miejscu, gdzie straciło zaledwie 120 tysięcy wśród dorosłych w wieku 18-49 lat w porównaniu z NBC — w roku, kiedy NBC miało Super Bowl, aby polepszyć swoje wyniki.
Biorąc pod uwagę wszystkich widzów, CBS miało największe tłumy (11,3 miliona widzów, o 6 procent więcej w porównaniu z poprzednim rokiem) po raz siódmy z rzędu (i dwunasty raz w ciągu ostatnich trzynastu lat). NBC znalazło się na drugim miejscu z 8,6 milionem widzów (o 8 procent mniej widzów w porównaniu z poprzednim rokiem, kiedy stacja emitowała olimpiadę w Soczi), po czym mieliśmy ABC (8 milionów widzów, wzrost o 7 procent) i Fox (5,8 miliona widzów, strata o 22 procent). CW miało średnio 2,2 miliona widzów, co dało 12 procent więcej widzów w swoim najchętniej oglądanym sezonie w ciągu siedmiu lat.
Oprócz bycia jedyną stacją z wielkiej czwórki, która zyskała w grupie docelowej 18-49 lat, ABC wygrało w tej grupie docelowej jeśli wykluczysz sportowe programy (pokonując CBS, 2,2 kontra 2,1 miliona widzów). ABC również miało cztery seriale w najlepszej dziesiątce („Współczesna rodzina”, „Skandal”, „Sposób na morderstwo” i „Chirurdzy”), i cztery najlepsze dramaty (wraz z „Dawno, dawno temu”).Czwartkowy blok ABC polepszył wyniki stacji o 19 procent, kiedy dwugodzinny środowy blok komediowy zyskał 19 procent widzów w grupie docelowej, osiągając najlepszy wynik w ciągu trzech lat.
Fox miało najchętniej oglądany serial wśród wielkiej czwórki w postaci nowego megaprzeboju „Imperium”, które pokonało „Teorię wielkiego podrywu” w tej kategorii. Również „MasterChef Junior” okazał się być jedynym programem reality, który zyskał z roku na rok, kiedy „Brooklyn Nine-Nine” - było jedyną z trzech komedii w drugim sezonie, które zyskały widzów.