Amerykańskie stacje zamawiają więcej seriali z lekarzami, superbohaterami i filmowych adaptacji


Arek Tobiasz   Arek Tobiasz | 11-05-2015, 15:17:28


Amerykańskie stacje zamawiają więcej seriali z lekarzami, superbohaterami i filmowych adaptacji

Odkąd „House” (Fox) zakończył się trzy lata temu, doświadczeni „Chirurdzy” (ABC) mieli całe pole medycznych dramatów dla siebie, gdzie nie było żadnych poważnych konkurentów. To może zmienić się w przyszłym sezonie, kiedy cztery nowe dramaty medyczne „Chicago Med” i „Heartbreaker” (NBC), „Code Black” (CBS) i, do pewnego stopnia, „Rosewood” (Fox), dołączą do walki.


NBC było najbardziej agresywne w tym obszarze, zamawiając dwa odcinki pilotowe dramatów medycznych — spinoff „Chicago Fire”, „Chicago Med” i „Heartbreaker” — jak również przedłużając „The Night Shift” o trzeci sezon. Kiedy po „Chicago Med” oczekuje się, że będzie serialem proceduralnym w stylu Dicka Wolfa, „Heartbreaker”, jak „Chirurdzy”, jest operą mydlaną obejmująca seksownych młodych chirurgów. CBS, które również zamówiła dwa odcinki pilotowe dramatów medycznych, „Code Black” i „LFE”, ostatecznie postawiło na to pierwsze, gdzie występuje Marcia Gay Harden, kiedy „Rosewood” (Fox) używa ramy dramatu kryminalnego dla głównej postaci, prywatnego patologa, którego gra Morris Chestnut.

Nigdy nie mieliśmy tak wielu superbohaterów w amerykańskiej telewizji ogólnokrajowej. Po tym jak ostatnie kilka sezonów z sukcesem wprowadziło „Arrow”, „Flasha” i Bathama (poprzez „Gotham”) jak również „Agentów TARCZY”, mamy kolejne wielkie nowe dodatki „Supergirl” (CBS) i zespół superbohaterów w „Legends Of Tomorrow” (CW), gdzie oba seriale pochodzą od Grega Berlantiego („Arrow”, „The Flash”), jak również „Lucifera” na stacji Fox. Możemy do tego dodać „Agentkę Carter”, która powróci z drugim sezonem, seriale Marvela o superbohaterów na Netflix, które rozpoczęły się od „Daredevila”, a także odcinek pilotowy „Titans” dla TNT. Podsumowując, robi się bardzo tłoczno w telewizyjnym wszechświecie superbohaterów.

Remake filmu też stał się popularnym trendem w sezonie odcinków pilotowych, gdzie pięć projektów było opartych na filmach, z czego cztery, „Raport mniejszości” (Fox), „Rush Hour” i „Limitless” (CBS) oraz „Wujaszek Buck” (ABC), otrzymały zamówienie na sezon. (Dodatkowo „Code Black” jest oparte na filmie dokumentalnym).

Były udane filmy adaptowane na seriale („M.A.S.H.”, „Buffy: Postrach wampirów”, „Friday Night Lights”) i te nieudane („The Firm”, „Crash”, „Był sobie chłopiec”), ale nidgy nie było sezonu z tak wieloma serialami opartymi an filmach takiego kalibru i popularności.

Dodaj razem wielkie filmowe tytuły, dobrze znanych superbohaterów i inne znane postacie umieszczone w nowych dramatach, jak Frankenstein w „The Frankenstein Code” (Fox), i prawdopodobnie mamy nową klasę dramatów z najbardziej wbudowaną świadomością, obejmującą największa liczbę nowych seriali, które widzowie od razu rozpoznają.

Thrillery i dramaty z elementem tajemnicy, gatunek, który odnosił sukcesy w tym sezonie z serialami takimi jak „Sposób na morderstwo” i „Podejrzany” (ABC), wracają, aby dominować w nowych projektach ?ABC i NBC. ABC ma „The Family”, „The Catch” i „Wicked City”, kryminalną antologię z długą na sezon sprawą w stylu „American Crime”, „Podejrzanego” i „Detektywa”. Fox ma thriller sci-fi „Raport mniejszości”, kiedy NBC ma „Blindspot”, „The Player” i „Game of Silence”. (Ukłon w stronę Turcji, której formaty otrzymały swoje pierwsze zamówienia na odcinki pilotowe w tym sezonie w Ameryce — „Game of Silence” i „Runner” — gdzie pierwszy otrzymał zamówienie na sezon).

Pomimo sukcesu „Jane the Virgin” wśród krytyków, godzinne komediodramaty i lżejsze dramaty nie były popularne w tym sezonie. „Mix” (ABC), „The Curse Of The Fuentes Women” i „Love Is A Four Letter Word” (NBC) oraz „Cheerleader Death Squad” (CW) nie otrzymały zamówienia. (Chociaż CW zaskakująco zamówiło muzyczną komedię Showtime „Crazy Ex-Girlfriend” jako godzinny serial).

Tymczasem jedynym mydlanym dramatem o szerokim zakresie w następstwie ogromnego sukcesu „Imperium” (Fox) jest niezatytułowany dramat ABC Pete’a i Fishbourne’a (dawniej „Boom”). I, pomimo coraz gorszych wyników oglądalności „A.D.: The Bible Continues” (NBC), ABC stawia na biblijną sagę „Of Kings and Prophets”.



Kategorie: Telewizja Odcinki pilotowe Nowe seriale 
Seriale: Chirurdzy Arrow Agenci TARCZY A.D. Gotham Secrets & Lies Rush Empire Jane the Virgin The Flash Sposób na morderstwo Agent Carter Daredevil Supergirl Chicago Med Blindspot: Mapa zbrodni Heartbeat DC’s Legends of Tomorrow Crazy Ex-Girlfriend Blef The Family Of Kings and Prophets Blood and Oil Miasto zła Rosewood Uncle Buck Second Chance Limitless Code Black Lucifer Minority Report Game of Silence The Player 

Zobacz również: