Arek Tobiasz
| 04-05-2015, 13:03:26
Jak producenci zmagają się aby zmontować swoje odcinki pilotowe i dostarczyć gotowy produkt, było coraz więcej gadania jak zbliżamy się do ważnego tygodnia pokazów projektów szefom stacji, gdzie mieliśmy lepsze zrozumienie tego, gdzie różne odcinki pilotowe stoją. Do tego czasu, proszę pamiętaj, że całe to gadanie o odcinkach pilotowych to spekulowanie, oparte czasami na niekompletnych i często subiektywnych informacjach.
W zeszłym roku Fox zaczął zamawianie nowych seriali poprzez nabycie „Gotham” tydzień przez rozpoczęciem prezentacji swojej ramówki. Czy stacja powtórzy ten ruch ponownie w tym roku? To jest prawdziwa możliwość jak jest kolejny wielki gatunkowym dramat Fox z wcześniej popularnym tytułem i wielkim zaangażowaniem, które trwało od dawna, „Raport mniejszości”. Gdzie indziej po stronie dramatów, opowieść o wchodzeniu w dorosłość z muzyką i narkotykami, „Studio City”, w której występuje Eric McCormack i medyczny dramat „Autopsy” aka „Rosewood”, gdzie występuje Morris Chestnut wydaje mieć solidne szanse, a „Frankenstein” wydaje się mieć ostatecznie jakąś szansę. Stacja już ma „Scream Queens” od twórców „Glee” w produkcji.
Po komediowej stronie, Rob Lowe i John Stamos są coraz bliżej do powrotu na ekrany naszych telewizorów w nowych serialach „The Grinder”, gdzie Lowe gra udawanego prawnika, i w niezatytułowanym półgodzinnym serialu, w którym Stamos gra wersję samego siebie.”The Grinder” cieszyło się najmocniejszym rozmachem wśród odcinków pilotowych komedii stacji Fox, gdzie serial Stamosa jest tuż za. Tutaj było pewne poruszenie w drugim rzucie komedii. Projekt Coopera Barretta „Guide to Surviving Life”, o którym nie mówiło się za wiele na początku, zaczął wzbudzać pewne poruszenie z solidnymi wynikami testów na grupach widzów. Tymczasem początkowo rewelacyjna komedia rodzinna „48 Hours ‘Til Monday” trochę straciła rozgłosu. Słyszałem, że inny głośny projekt, komedia o fantasy footballu „Fantasy Life”, może zostać przerobiona.
W drugim roku z rzędu, dramat ze szkoły scenarzystki Shondy Rhimes z wielokrotnie nominowaną do Oscara aktorką w roli głównej otrzymuje mocny szum na ostatniej prostej. Zeszłej wiosny to był „Sposób na morderstwo” Petera Nowalka, gdzie występuje Viola Davis, a tym razem to niezatytułowany projekt Jenny Bans, gdzie Joan Allen gra główną rolę. Rhimes ma ponownie rywala poprzez Shondaland, napisany przez Jennifer Schuur dramat „The Catch”, gdzie występuje Mireille Enos. Trzeci thriller, z Paulą Patton w głównej roli, również jest brany poważnie pod uwagę. „A.D.” (NBC) mogło stracić widzów, ale kolejny biblijny dramat, „Kings and Prophets” ma się dobrze u ABC, gdzie rozpoczęły się prace nad dodatkowymi scenariuszami. Kilka innych odcinków pilotowych dramatów ABC również otrzymało jakieś wzmianki, w tym „Broad Squad”, „The Advocate”, „Quantico”, „Boom” i „LA Crime”. I potem jest Marvel, który ma wirtualną carte blanche w stacji. Spinoff „Agentów TARCZY” może otrzymać zamówienie na serial, gdzie drugi projekt z Johnem Ridleyem jest również rozwijany.
Po komediowej stronie, przechodzimy do tygodnia pokazów. Solidny szum zyskała komedia o NBA, która ma możliwości marketingowe poprzez współpracę z profesjonalną ligą koszykówki; „Chev & Bev”, którego start zbiegnie się z wielkim kinowym spotkanie gwiazd serialu Cheviego Chase’a i Beverly D’Angelo w kolejnym filmie „W krzywym zwierciadle”; prezentacja „Muppetów”, oparta na popularnych disneyowskich postaciach, która została bardzo dobrze przyjęta; oraz „Delores & Jermaine, w którym występuje Whoopi Goldberg.
Również do pewnego stopnia mówi się o remake’u „Wujaszka Bucka”, gdzie Mike Epps gra główną rolę, „Dr. Kenie”, gdzie występuje Ken Jeong, który został dobrze przyjęty po przepisaniu pewnych rzeczy, komedia o parach „46 Percenters” oraz dwie komedie o wywróceniu życia rodziny do góry nogami, kiedy córka/syn ujawnia swoją orientację, „Family Fortune”, gdzie producentką wykonawczą jest Tina Fey, i „Real O’Neals”, gdzie producentem wykonawczym jest Dan Savage. Ten drugi stawia czoła pewnej złej opinii z powodu wybuchu chrześcijańskich organizacji odnośnie zaangażowania Savage’a.
Po tym jak drugi spinoff „Chicago Fire”, „Chicago Med”, „Blindspot” i „Heartbreaker” (aka „Heart Matters” otrzymały zamówienie na sezony, dramaty „Engame”, od producentów „Czarnej listy” i „Warrior” zyskują pewną uwagę jeśli chodzi o miejsca na thrillery/dramaty akcji. Kolejny thriller „Game of Silence”, również wydaje się walczyć o miejsce chociaż mówi się, że projekt jest dość mroczny. Po przeciwnej stronie spektrum „The Curse of the Fuentes Women” i „Love Is a Four Letter Word” są brane pod uwagę jak NBC szuka lżejszych propozycji w swojej ramówce, gdzie „Tajemnice Laury” badały te wody w tym sezonie.
W obliczu możliwości 1-2 albo nawet żadnej powracającej komedii w kolejnym sezonie, NBC prawdopodobnie będzie opierać się na swoich dwóch od razu zamówionych półgodzinnych komediach, w których główne role grają znane telewizyjne gwiazdy, aby wystartować ze swoimi komediowymi propozycjami, projekcie z jednej kamery „Telenovela”, gdzie występuje Eva Longoria” oraz „Coach” z kilku kamer, gdzie zobaczymy Craiga T. Nelsona. Różne inne komediowe projekty, które wydają się dołączyć do nich w kolejnym sezonie to kilka komedii z jednej kamery — serial o miejscu pracy „Superstore”, nadprzyrodzona komedia „Strange Calls”, komedia o przedmieściach „How We Live” i serial oparty na brytyjskim formacie „Cuckoo”, gdzie występuje Michael Chilkis — i, do pewnego stopnia projekt z kilku kamer Suzanne Martin i „People Are Talking” DJ Nasha. Nie było za wiele rozmowy o remake’u filmu „Kochany urwis”, chociaż projekt szuka showrunnera.
Było dość głośno po stronie dramatycznej w CBS i dość cicho po komediowej stronie jak szefowie stacji wydają się być zadowoleni wieloma swoimi godzinnymi odcinkami pilotowymi. Do przedłużonego nowego dramatu „Scorpion” może dołączyć inny thriller akcji od tych samych producentów, „Limitless”, kiedy spinoff „Zabójczych umysłów” poważnie konkuruje ze swoim serialem matką. Również rozmawiano o dwóch odcinkach pilotowych dramatów medycznych „Code Black” i „LFE” jak również obu dramatach prawniczych, „Doubt” i „For Justice”, gdzie ten ostatni, który zajmuje się sprawami praw obywatelskich rzekomo otrzymał wczesne poparcie szefa CBS Lesa Moonvesa. Pytanie pozostaje czy stacja powinna zamówić więcej niż jeden z każdego gatunku, szczególnie biorąc pod uwagę bardzo ograniczone miejsce w ramówce, gdzie pozostałe godzinne odcinki pilotowe, „Sneaky Pete” i „Rush Hour” mają się dobrze kiedy są wspierane przez znaczące zobowiązania.
Cicho było po komediowej stronie, gdzie komedia rodzinna „Life In Pieces” zyskuje pewną uwagę, wraz z „Super Clyde” Grega Garcii, gdzie jeden z dwóch projektów Tada Quilla i może projekty Tommiego Jophnagina mogą mieć możliwość zamówienia. Tutaj również są oczekiwania wobec odcinka pilotowego Dana O’Shannona, który został zamówiony bardzo późno i nie jest jeszcze gotowy.
Jak spinoff „Arrow” i „The Flash” już jest przygotowany na kolejny sezon i wraz z prawie wszystkimi istniejącymi serialami CW, które powrócą, stacja ma może miejsce na tylko jeden czy dwa kolejne nowe seriale. Thriller Julie Plec o epidemii „Cordon” zyskuje największy szum wśród czterech odcinków pilotowych CW w tym momencie. Spinoff „Arrow” i „Flash” oraz „Cordon” pochodzą od Warner Bros. TV. Tradycyjnie zamówienia nowych seriali CW zawsze mają reprezentanta obu studiów, więc jeden z dwóch odcinków pilotowych CBS Studios, „Cheerleader Death Squad” i antologia „Opowieści z ciemnej strony” — oba pchają stację w nowych kierunkach — dostaną prawdopodobnie zielone światło.