Jakie odcinki pilotowe mają szanse na znalezienie się w ramówce w sezonie telewizyjnym 2015-16?


Arek Tobiasz   Arek Tobiasz | 20-04-2015, 19:24:56


Jakie odcinki pilotowe mają szanse na znalezienie się w ramówce w sezonie telewizyjnym 2015-16?

Jak wcześniej pisaliśmy, odcinki pilotowy były zamawiane bardzo późno w tym sezonie od samego początku, co spowodowało przedłużające się obsadzanie ról, a to doprowadziło do późniejszej produkcji i skompresowanej postprodukcji. To również doprowadziło do opóźnień jeśli chodzi o szum jaki wywołały odcinki pilotowe w tym roku, kiedy nie ma jeszcze kompletnych opinii na temat projektów jak odcinki pilotowe nadal są testowane na różnych grupach, oglądane przez szefów stacji czy nawet kończone, gdzie wiele komedii nadal jest kręconych.


Jak zawsze mówimy, czytaj wszystko co znajdujesz poniżej z przymrużeniem oka jak większość założeń jest opartych na, cóż, szumie jaki odcinki pilotowe wywołały, a to nie jest nic naukowego i nie zawsze wiarygodne.

Pierwsze odcinki pilotowe i ostatnie zostały zamówione przez stację Fox, a te w tym roku, które wydają się zyskiwać największy szum to: dramat „Raport mniejszości”, oparty na filmie Stevena Spielberga, i komedia „Grinder”, w której występuje Rob Lowe jako telewizyjny prawnik, który zagra prawdziwego w rodzinnej kancelarii prawniczej. To wydaje się być mocny rok dla idoli z lat 90. w stacji Fox, z komedią Johna Stamosa, w której gra wersję samego siebie, która również jest poważnie brana pod uwagę jeśli chodzi o kolejny sezon telewizyjny. Również mówi się o komedii „48 Hours ‘Til Monday”, w której występują Sarah Chalke i Rob Riggle.

Jeśli chodzi o dramaty, poza „Raportem mniejszości”, który jest uważany za faworyta, dramat medyczny „Rosewood”, w którym występuje Morris Chestnur również jest brany pod uwagę, jak również muzyczny dramat o narkotykach „Studio City”, gdzie główną rolę gra Eric McCormack. Oba mogą być możliwymi towarzyszami dla przełomowego dramatu o hip-hopie „Imperium”. Fox nie ma za wielkich potrzeb jeśli chodzi o dramaty, jak „Imperium”, „Gotham” i „Sleepy Hollow” już zostały przedłużone, antologia grozy „Scream Queens” została od razu zamówiona jako serial, a doświadczone „Kości” prawdopodobnie powrócą z kolejnym sezonem. Stacja buduje gatunkową ofertę w ostatnich kilku sezonach wraz z „Sleepy Hollow” i „Gotham”. Stacja zamówiła trzy odcinki pilotowe z elementami gatunku/sci-fi w tym sezonie: „Raport mniejszości”, „Frankenstein” i „Lucifer”. Było trochę rozmowy o przynajmniej dwóch, gdzie „Frankenstein” zyskuje coraz większą uwagę.

W zeszłym roku wyprodukowany przez Shondę Rhimes odcinek pilotowy dramatu „Sposób na morderstwo” był wczesną perełką i utrzymał momentów, aby otrzymać zamówienie na sezon i wylądować w czwartki, gdzie dołączył do dwóch innych seriali Rhimes dla ABC, „Chirurgów” i „Skandalu”. Po przełomowym sukcesie „HTGAWM”, to nie jest niespodzianka, że kolejny dramat Shondaland, „The Catch” Jennifer Schur, w którym występuje Mireille Enos, jest wśród odcinków pilotowych ABC, które wywołują zainteresowanie. I tak jak w poprzednim roku, jest projekt Marvela, którego istnienia nikt nie może uznać, który prawdopodobnie będzie trzymany w tajemnicy aż znajdzie się w ramówce ABC. W zeszłym roku to była „Agentka Carter”, a tym razem to jest spinoff „Agentów TARCZY”, w którym będą postacie z oryginalnego serialu. I wyciekły informacje o jeszcze jednym projekcie Marvela, który rozwija scenarzysta John Ridley.

Wśród odcinków pilotowych dramatów ABC o których się mówi jest biblijna saga „Of Kings and Prohets”, która sprowadziła showrunnera, Chrisa Brancato, i słyszałem, że pokój scenarzystów rozpoczyna pracę nad scenariuszami patrząc na zbliżające się zamówienia na sezon. Odcinek pilotowy Jenny Bans, w którym występuje Joan Allen również zyskuje wczesne zainteresowanie, jak również dramat o policjantkach z Bostonu w latach 70. „Broad Squad” i dramat „Runner”, w którym występuje Paula Patton, a także mówi się trochę o „The Advocate” i „Boom”.

Po komediowej stronie, Chevy Chase ponownie łączy siły z Beverly D’Angelo jako dziadkowie, a projekt zyskuje zainteresowanie. Dwójka również gra dziadków w kolejnej odsłonie filmów „W krzywym zwierciadle”, który pojawia się właśnie jak nowe jesienne seriale rozpoczną swoje własne kampanie promocyjne pod koniec lata. Również popularna jest komedia o NBC, która dostarcza mnóstwo możliwości synergii jak jest robiona ze wsparciem ligi, której mecze są emitowane przez ABC. Wśród reszty, słyszałem, że remake „Wujaszka Bucka, w którym występuje Mike Epps, wielopokoleniowy serial „Family Fortune” i „Delores & Jermaine” oraz komedia o małżeństwie „The 46 Percenters” są wzmiankowane. Słyszałem, że rodzinna komedia „The Real O’Neals” była ulubieńcem w stacji, chociaż jej los może być powiązany z kampanią prowadzoną przez chrześcijańskie organizacje odnośnie zaangażowania rzecznika praw gejów Dana Savage’a. I potem jest jeszcze prezentacja „Muppetów”, która jest na pewno brana pod uwagę.

NBC już zamówiło od razu dwie komedie na kolejny sezon: „Telenovelę”, w której występuje Eva Longoria i kontynuację „Trenera”, w której główną rolę zagra Craig T. Nelson. Stacja miała kolejny trudny rok w tym gatunku jak nie miała żadnych sukcesów ze swoimi komediami i żadna od dawna emitowana komedia nie pozostała w ich ofercie, co znaczy, że musi szukać seriali, które poradzą sobie same bez żadnego wsparcia innych dłużej emitowanych komedii. Odcinki pilotowe, które zyskały wczesną uwagę to kilka projektów z jednej kamery: komedia o miejscu pracy „Superstore”, nadprzyrodzone „Strange Calls”, komedia o przedmieściach „How We Live” - jak również projekt Suzanne Martin z kilku kamer i „People Are Talking” DJ Nasha.

Dwa lata po tym jak „Czarna lista” zdominowana inne odcinki pilotowe NBC, kolejny thriller konspiracyjny od tych samych producentów zyskuje uwagę, „Endgame”, w którym występują Philip Winchester i Wesley Snipes. Inny thriller/dramat akcji, „Blindspot”, w którym występują Jaimie Alexander i Sullivan Stapleton, również budzi zainteresowanie, jak również dramat o sztukach walki „Warrior”.

Dick Wolf wydaje się być na dobrej drodze, aby osiągnąć bezprecedensowy wyczyn - stworzenie dwóch konstruktywnie pełnoprawnych rodzin dramatów, wraz z drugim spinoffem „Chicago Fire”, „Chicago Med”, który wygląda dobrze po solidnych wynikach oglądalności zagnieżdżonego odcinka pilotowego. Wraz z ostatnim serialem „Law & Order” i pierwszymi dwoma serialami „Chicago” reprezentującymi większość przedłużonych przez NBC seriali do tej pory, trudno jest obstawiać przeciwko Wolfowi. Zamówienie „Chicago Med” może skomplikować sprawy dla innego medycznego odcinka pilotowego „Heart Matters” i zamówienia trzeciego sezonu „The Night Shift”, chociaż NBC może mieć na antenie dwa medyczne serialu. Poza tym, również uwagę zyskują inne dramaty „Love Is a Four Letter Word” i dramat konspiracyjny „Game of Silence”. I nie zapomnijmy o zamówionym od razu dramacie o FBI „Shades of Blue”, gdzie występuje Jennifer Lopez.

Szefowie CBS wydają się być pewni co do swoich dramatów dość wcześnie, co prawdopodobnie wywoła zaciętą walkę o kilka dostępnych miejsc dla godzinnych seriali. Zarówno odcinki pilotowe medycznych dramatów, „LFE” i „Code Black”, które dokonało w ostatnich chwili zmiany w obsadzie, gdzie Marcia Gay Harden otrzymała główną rolę, zyskują uwagę, wraz z prawniczym thrillerem „Doubt”. Dodatkowo spinoff „Zabójczych umysłów” jest rozważany jako prawdziwy konkurent. Dwa projekty, które zyskują trochę uwagi, po części z powodu ich patronatu, to „Sneaky Pete” Davida Shore’a i Bryana Cranstona oraz „Limitless” Alexa Kurtzmana i Boba Orciego. Kurtzman i Oric stoją za innym nowym dramatem CBS „Scorpion”, wiec stacja prawdopodobnie weźmie pod uwagę kolejny serial od tych samych producentów.

Nie mam jeszcze żadnych dobrych wieści o najgłośniejszych godzinnych dramatach CBS, „Supergirl” i „Rush Hour”. Żaden nie znalazł się w centrum zainteresowania, ale oba zostały późno zamówione, a w przypadku „Supergirl”, serial wymaga wydłużonej postprodukcji. Były plotki o możliwych problemach również przy „Rush Hour” jak również spekulacje o przenosinach „Supergirl” z CBS do CW, które wydają się być całkowicie bezpodstawne, przynajmniej na razie. I kiedy oba projekty wydają się być w odstawce na razie, pochodzą od sprawdzonych twórców przebojów, Grega Berlantiego („Supergirl” i Billa Lawrence („Rush Hour”).

Również jest stosunkowo cicho na komediowym froncie jak CBS działało bardzo, bardzo późno w tym sezonie odcinków pilotowych, więc nadal trwają zdjęcia do odcinków pilotowych komedii. Parę projektów zostało wspomnianych, w tym komedia z jednej kamery „Life in Pieces”, jak również dwa projekty od wielkich komediowych producentów, „Super Clyde” Grega Garcii i komedia z Tommym Johnaginem od Lawrence’a.

CW już przedłużyło osiem swoich dramatów, a dziewiąty, „iZombie”, jest na dobrej drodze, aby do nich dołączyć. Stacja nie ma wielkich potrzeb, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że jest kolejny wielki spinoff „Arrow” i „The Flash” na pokładzie, prawdopodobnie na midseason. Nie było za wiele szumu do tej pory, chociaż słyszałem, że produkowany przez Marca Cherry’ego dramat o szkole średniej i CIA „Cheerleader Death Squad” i „Cordon” Julie Plec były wspominane.



Kategorie: Telewizja Odcinki pilotowe Nowe projekty 
Seriale: Supergirl Telenovela Coach Chicago Med Blindspot: Mapa zbrodni Heartbeat DC’s Legends of Tomorrow Containment Truth Be Told Superstore The Muppets Blef Of Kings and Prophets Blood and Oil Dziadek z przypadku The Grinder Rosewood Uncle Buck Second Chance Scenki z życia Rush Hour Limitless Code Black Lucifer Minority Report Sneaky Pete 

Zobacz również: