Poznaj najważniejszą postać z „Gry o tron”, o której istnieniu nigdy nie wiedziałeś


Arek Tobiasz   Arek Tobiasz | 06-04-2015, 14:28:27


Poznaj najważniejszą postać z „Gry o tron”, o której istnieniu nigdy nie wiedziałeś

Mogłeś pomyśleć, że spotkałeś (albo przynajmniej słyszałeś o) każdą postać godną uwagi w Westeros, ale tutaj może być przynajmniej jedna postać, której nigdy nawet nie próbowałeś rozważyć - i może być najważniejszym manipulatorem ze wszystkich.


To niemożliwe, aby usłyszeć początkowy ryk czołówki „Gry o tron” bez wyobrażenia sobie świata miast wyrastających z drzew i kół zębatych na mapie mechanizmu zegarowego pokazującej Westeros i nie tylko. Jak dowiedzieliśmy się, kiedy przeglądaliśmy napisy końcowe nowego sezonu, jest cała historia o możliwym człowieku stojącym za mapą.

„Wyobraźcie sobie, że gdzieś w Westeros, jest szalony mnich w wieży, który rzeczywiście stworzył mapę świata” - mówi producent Greg Spence, wspominając oryginalny pomysł projektanta czołówki „Gry o tron” Angusa Walla. „On ciągle śledzi, gdzie wszystko się dzieje i co się dzieje na tej mapie. Nie wiemy kim albo gdzie jest ta mała dziwna osoba, która tworzy wszystkie te małe automaty, ale tutaj jest bardzo mocno sprawa podobna do Leonardo da Vinci w oryginalnym koncepcie. To jest nieco dziwna, mała pracująca maszyna”.

Wall i jego zespół w studiu projektowym Elastin stworzyli historię tego mnicha. Jego wymyślenie pomogło stworzyć trudną czołówkę, gdzie ukształtowali ją w sekwencję, którą znamy dzisiaj. Wall wyjaśnia: „Zawszę muszę wymyślić historię stojącą za tymi rzeczami. Historia, o której rozmawialiśmy była o tej grupie szalonych mnichów, którzy zbudowali ten model wszechświata, który ciągle się aktualizował, prawie jak bardzo skomplikowana gra planszowa Ryzyko”. Mnisi teoretycznie spotykają się, aby omówić aktualizacje wydarzeń w Westeros, jak znaki na mapie „ciągle zmieniają się i pokazują tej grupie mnichów to co się dzieje wszędzie”.

Podejście jest czymś więcej niż tylko teorią - to pomogło podyktować pracę animatorów, dowodzonych przez szefa grafiki komputerowej Elastin, Kirka Shintaniego. „To zdefiniowało nasz język” - mówi Shintani. „Ten pomysł przeszedł do tego, cóż, jeśli ci mnisi rzeczywiście zbudowaliby taką rzecz, czego by potrzebowali, aby rzeczywiście to stworzyć? Więc staraliśmy się trzymać z dala od współczesnej technologii i chcieliśmy to uziemić. To był sposób dla nas, aby upewnić się, że byliśmy w dobrym miejscu z naszym projektem”.

Czy kiedykolwiek zauważyłeś, że woda na mapie jest z tkaniny? Pojawiające się miasta są wykonane z ręcznie zdobionego drewna? Mur niewyraźnie jest związany z lodem czy czymś? Materiały, które tworzą miejsca na mechanizmie zegarowym są w całości rzeczywistymi materiałami, które można znaleźć samemu w prawdziwych miejscach. Bardzo sprytni, mnisi. Być może zbyt mądrzy.

Jesteś fanem „Gry o tron”? Może chciałbyś mieć gadżet związany z twoim ulubionym serialem? Kliknij tutaj, aby zobaczyć dostępne produkty.



Kategorie: Spoilery Telewizja 
Seriale: Gra o tron 

Zobacz również: