amelka
| 02-02-2015, 18:48:49
Jak tytuł sugeruje, nowa komedia ABC "Fresh Off the Boat", o tajwańskiej rodzinie, która musi radzić sobie z różnego rodzaju zderzeniem kultur jak przeprowadza się z Waszyngtonu do Orlando na Florydzie, nie boi się wyśmiewać pewnych stereotypów. Jednak oficjalne konto serialu na Twitterze przekroczyło tę linię w wielkim stylu w środę, kiedy podjęła bardzo błędny wysiłek, aby promować premierę serialu w tym tygodniu.
Tweet, który został uchwycony przez Buzzfeed zanim został usunięty, zawierał grafikę przedstawiającą kilka różnych rodzajów kapeluszy, które noszą ludzie z różnych kultur (w tym turban, bambusowy kapelusz, sombrero i kufi) z opisem: "We're all a little Fresh Off the Boat".
Producent wykonawczy Eddie Huang, który napisał pamiętnik w 2013 roku, na którym oparty jest serial, nie marnował czasu, aby surowo skrytykować ABC za rasistowski obrazek, kiedy nowojorska pisarka Mimi Wong dała mu o tym znać, a także publicysta Wall Street Journal Jeff Yang, którego syn występuje w serialu.
.@originalspin @whoismims someone please reverse this @FreshOffABC at least they didn't do the native american with chicken pox blankie lol
— RICH HOMIE HUANG (@MrEddieHuang) styczeń 29, 2015
Wkurzenie Huanga na Twitterze trwało dalej po jego kontrowersyjnych komentarzach o serialu w magazynie New Yorj, co miało miejsce wcześniej w poprzednim miesiącu. Oczywiście Huang nie ma problemu z mówieniem co myśli. [Ostrzeżenie: Poniższe tweety mogą zawierać wulgaryzmy].
@lxnro1988 @whoismims @originalspin maybe people are just fucking morons. you have to be a mouth breathing psycho to make that graphic
— RICH HOMIE HUANG (@MrEddieHuang) styczeń 29, 2015
@originalspin @whoismims @FreshOffABC no dude. what are you talking about? how is this "well meaning"? this is flat out TERRIBLE
— RICH HOMIE HUANG (@MrEddieHuang) styczeń 29, 2015
.@originalspin @whoismims @FreshOffABC the root cause is hiring people who have NEVER LIVED THESE LIVES and paying them to represent us
— RICH HOMIE HUANG (@MrEddieHuang) styczeń 29, 2015
@originalspin @whoismims @FreshOffABC don't excuse them. we can't straddle a fence forever. this is plain offensive and ridiculous
— RICH HOMIE HUANG (@MrEddieHuang) styczeń 29, 2015
ABC nie skomentowało promocyjnej grafiki. "Fresh Off Boat" zadebiutuje w środę.