Jak krok po kroku powstawały muzyczne numery w "Galavant"


Arek Tobiasz   Arek Tobiasz | 03-01-2015, 15:46:42


Jak krok po kroku powstawały muzyczne numery w

ABC galopuje w nieznane ze swoją półgodzinną średniowieczną muzyczną komedią "Galavant", która zadebiutuje 4 stycznia i będzie emitowana po dwa odcinki przez kolejne cztery tygodnie. W serialu występuje Joshua Sasse jako melodyjny bohater (z gościnnymi występami takich osób jak Ricky Gervais jako domokrążca i John Stamos jako średniowieczny John Stamos), a widzimy w nim przygodę, rycerskość i magię - nie wspominając o muzycznych występach autorstwa Alana Menkena ("Mała Syrenka", "Aladyn", wszystko inne z twojego dzieciństwa). Przyjrzeliśmy się temu jak piosenki "Galavant" w broadwayowskim tylu otrzymują królewskie traktowanie, od początku do końca.


KROK 1: PISANIE

Zespół scenarzystów "Galavant", prowadzony przez Dana Fogelmana ("Sąsiedzi"), opracował sposób, w którym trzy lub cztery piosenki będą pasować do każdego odcinka w sezonie zanim kompozytor Menkern i autor tesktów Glenn Slater - który współpracował z Fogelmanem przy "Tangled" z 2010 roku - zaoferowali swój wkład. "Piosenki muszą posunąć historię naprzód, muszą bawić, i muszą mieć poczucie humoru" - wyjaśnia Menken. "To pełnowymiarowy 22-minutowy musical każdego tygodnia". Menken napisał pierwszy szkic z Slaterem i nagrał demo z po prostu swoim głosem przy pianinie. Dalej, ruszyli w tango z Fogelmanem, aby udoskonalić tekst, dźwięk, fabułę i zabawne kwestie każdej piosenki.

KROK 2: GODZINY W STUDIO

Dalej, z grubsza ukończone piosenki wędrowały do prawej ręki Menkena, dyrektora muzycznego Michaela Kosarina, który spotkał się z obsadą, by wypracować odpowiednie klucze i harmonie do pierwszych nagrań. (W tym momencie śpiewaczy już otrzymali demo Menkena i nuty muzyczne do studiowania). Śpiewacy nagrywali przy pianinie Menkena, zastępując jego wokal. W tym samym czasie, Fogelman i reżyser/producent wykonawczy Chris Koch rozrysowywali wizualizacje piosenek i gagi mając w głowie grafik produkcyjny i budżet, często odkrywając to czy muszą obciąć piosenkę, aby oszczędzić czas albo pieniądze. "Odkryliśmy, że mamy za wiele zamków czy scen akcji, więc wycięliśmy 20 sekund piosenki, co w przeciwnym wypadku zabrałoby nam cztery godziny na nakręcenie" - mówi Fogelman.

KROK 3: PRÓBY

W magazynie - z taśmą na podłodze, aby określi rozmiary planu - choreografka Ashley Wallen uczyła muzycznej inscenizacji obsadę i tancerzy. Po raz pierwszy, aktorzy ćwiczyli do swoich własnych wokalnych piosenek, które zostały skompilowane z ich najlepszych nagrań w studio. Odkąd plany zdjęciowe mogą wywołać naturalne komplikacje (patrz: brytyjska pogoda), czas prób jest kluczowy, aby sprostać rygorystycznemu grafikowi produkcji. "Nie ma czasu, aby eksperymentować" - podkreśla Fogelman. "Nakręciliśmy półtorej strony w czasie dnia, co nie pasuje do grafiku półgodzinnej komedii, a to samo czyni serial tak wielkim wyzwaniem".

KROK 4: ZDJĘCIA

Każdy numer muzyczny wymagał całego dnia zdjęć, aby wyprodukować tylko kilka minut materiału. Fogelman zdecydowanie sprzeciwiał się ruchowi warg na planie, więc aktorzy śpiewali na żywo z muzyką odgrywaną w małej słuchawce. "To staje się trudniejsze, kiedy jedziesz konno i walczysz mieczem i śpiewasz w tym samym czasie" - śmieje się aktor Sasse, który gra tytułowego feudalnego rycerza. "Pod koniec 160godzinnego dnia, to wymaga niesamowitej ilości koncentracji".

KROK 5: POSTPRODUKCJA

Jeśli chodzi o montaż, muzyczni i serialowi montażyści pracowali blisko, aby połączyć piosenki i sceny. "To jest tango - daj mi trzy klatki tutaj, rozciągnijcie to w czasie tutaj - wszystkie takie szalone manipulacje, które miały miejsce" - wyjaśnia muzyczny nadzorca Dawn Soler. "Jak już mieliśmy to dograne, braliśmy to do studia nagraniowego i nagrywaliśmy z 40-osobową orkiestrą". ABC zagrywa osiem seriali (jak "Nashville" i "Dawno, dawno temu") z pełną orkiestrą, ale "Galavant" zrobił to wszystko w czasie dwóch gigantycznych sesji. Co do wokali, montażyści wykorzystali mieszankę wcześniej nagranych utworów i występów na żywo z planu.

KROK 6: DZIEŃ SĄDU

Kiedy każdy numer szedł do studia i stacji, szefowie mogli dostosować tekst, czy nawet usunąć piosenkę całkowicie. Ale Fogelman mówił, że wtrącanie się było minimalne, głównie dlatego, że "Galavant" jest tak niezwykłe, aby trzymać się jakiegokolwiek kryterium. "Jeśli Alan Menken napisał rock-operową balladę w stylu Queen, gdzie śpiewał Ricky Gervais jako średniowieczny czarnoksiężnik, jakie uwagi chciałbyś mieć tutaj?"



Kategorie: Spoilery Telewizja Nowe seriale 
Seriale: Galavant 

Zobacz również: