"Żywe trupy" najczęściej tweetowanym serialem w 2014 roku


Arek Tobiasz   Arek Tobiasz | 31-12-2014, 01:16:54




"Żywe trupy" dominowały na Twitterze w 2014 roku, co daje serialowi tytuł najczęściej tweetowanego serialu telewizyjnego roku.

Dramat AMC o zombie miał średnio 576 tysięcy tweetów co odcinek, według raportu Nielsena, a 4,93 milionów ludzi przeczytało przynajmniej jeden post przed piątą rano kolejnego dnia. Nielsen liczy tweety o serialach umieszczone w ciągu trzech godzin przez i po emisji serialu.


W swoim raporcie, Nielsen stworzył ranking najlepszych telewizyjnych serialu, specjalnych wydarzeń i transmisji sportowych na Twitterze. W raporcie również mieliśmy wskaźnik, który ujawnił jakie programy generowały najwięcej tweetów w ciągu minuty.

Serial telewizyjny na drugim miejscu pod kątem ilości tweetów to "Słodkie kłamstewka" (ABC Family), z 489 tysiącami postów na odcinek, dwa razy więcej niż średnia "The Bachelor" (215 tysięcy). Ale program reality show ABC miał nieco większą widownię na Twitterze niż "Słodkie kłamstewka", z 3,84 milionem czytelników, gdzie "PLL" miało 3,8 miliona czytelników.

"Skandal" (ABC) wyróżnia się ze średnio 391 tysiącami tweetów, ale liczba czytelników - 2,57 miliona - to znacznie mniej niż wyniki serialu FX "American Horror Story: Freak Show" (3,60 miliona), dramatu HB "Gra o tron" (3,50 miliona) i serialu MTV "Nastoletni wilkołak" (2,63 miliona).

"The Bachelorette" (ABC), "Voice" (NBC) i "Taniec z gwiazdami" (ABC) kończą najlepszą dziesiątkę.

"The Voice" miało najlepszy wskaźnik tweetów na minutę 13 maja o 20:59, kiedy jurorzy programu ogłosili, którzy uczestnicy awansują do finału w kolejnym tygodniu.

Jeśli chodzi o emisję specjalnego telewizyjnego wydarzenia, transmisja Oscarów (ABC) konkurowała z rozdaniem nagród Grammy (CBS). Twitter miał 13,77 miliona postów o Grammy, w porównaniu z 11,16 milionem tweetów o Oscarach, ale filmowe nagrody przyciągnęły 13,92 miliona czytelników w porównaniu z 12,82 milionem czytelników przy nagrodach muzycznych.

Oscary okazały się być najczęściej tweetowanym wydarzeniem na minutę: w chwili po grupowym selfie Ellen DeGeneres. Chwyt reklamowy zgromadził 203 tysięcy tweeetów 2 marca o 22:07.

Najbardziej popularną transmisją sportową roku na Twitterze było "Super Bowl XLVIII" (Fox), które zgromadziło 25,32 miliona tweetów i widownię złożoną z 15,31 miliona.

Mecz również okazał się najbardziej tweetowanym wydarzeniem sportowym na minutę: 301 tysięcy tweetów 2 lutego o 22:00, kiedy Seattle Seahawks pokonało Denver Broncos 43 do 8.

Piłkarskie mistrzostwa świata zdominowały Twitter jeśli chodzi o portowe wydarzenia, zajmując sześć z dziesięciu pozycji w rankingu. Najbardziej tweetowany mecz miał miejsce 1 lipca między Stanami Zjednoczonymi a Belgią, pod którym USA pożegnała się z turniejem i wygenerował 4,69 miliona tweetów i widownię wynoszącą 12,39 miliona.



Kategorie: Rankingi Telewizja 
Seriale: Skandal Słodkie kłamstewka Żywe trupy 

Zobacz również: