amelka
| 27-10-2014, 00:50:46
Gotowi, do startu, start, Viola Davis.
Odcinek "How to Get Away With Murder" z poprzedniego tygodnia zawierał szalenie gorący seks faceta z facetem, wywołująca rumieniec rozmowę po stosunku opisującą rzeczony akt seksualny, przerażające samobójstwo i brutalne rozczłonkowanie ciała - nie wspominając o tym ostatnim dialogu, które ABC zapowiadało przez cały tydzień.
A jednak nominowana do Oscara gwiazda serialu daje nam najbardziej brutalny, niezapomniany moment po prostu poprzez usunięcie swojej biżuterii, peruki i makijażu.
Annalise Keating, niepoznawalna profesor prawa w centrum nowego serialu ABC, wreszcie została odsłonięta.
Och, oczywiście, może przejść od ślepego szału do lodowatej ciszy szybciej niż możesz wykrzyczeć "Czwartki w Shondaland!", ale za jej stalową siłą w miejscu pracy, za jej mocno zaciśniętą kontrolą (nawet w rzadkich momentach nie pozwala sobie na chichot), to nadal może zostać zraniona. Może zostać oszukana. Może być manipulowana. Może siedzieć sama przed swoją próżnością, kontemplując jej ograniczone opcje w obliczu strasznej, strasznej prawdy i rozpadania się - nawet jeśli tylko na chwilę.
Chociaż jak już cię dopadnie, to zabierze prosto na ladę rzeźnika i poprosi o twoje najważniejsze organy zapakowane w schludnym, białym papierze - lub przynajmniej to jest wątek, który mam nadzieję, że zobaczymy w kolejnym odcinku. Szefowa może mieć uczucia i wrażliwość, ale ona nadal jest szefową, nadal jest szefową, i lepiej nie zapominaj o tym.
Zatrzymajmy się tutaj, aby kontemplować transcendentną moc występu nieskazitelnej, wspaniałej panny David - uzbrojonej tylko w wilgotną chusteczkę i gotowość bycia prawdopodobnie pierwszą ważną aktorką, która pojawiła się w telewizji bez fałszywych rzęs od 2008 roku. W nadal obecnym cieniu tego źle zatytułowanego, merytorycznie wątpliwego, sporadycznie rasistowskiego (czy przypadkowo czy nie) artykułu New York Times, w którym krytyczka Alessandra Stanely nazwała ją "mniej klasycznie piękną" niż Kerry Washington i Halle Berry - między innym wywołującym jęk mieszaniem z błotem - Davis pozbawia się całkowicie efektownych atrybutów, aby pozwolić nam zobaczyć nagi szok, wściekłość i żal Annalise po potwierdzeniu, że jej mąż, pomimo wszystkich jego protestów, że jest inaczej, miał romans z jego zamordowaną studentką Lilą Stangard.
"Dlaczego twój penis jest na telefonie martwej dziewczyny?"
Ta kwestia, napisana na stronie, jest wielka - jakiego rodzaju przemiły, rzucający rękawicę kolec, który wszyscy chcielibyśmy wymyślić w locie, ale nam się nie udało, będzie prawdopodobnie cytowany na przyjęciach koktajlowych i mediach społecznościowych i w wiadomościach do naszych mam (to nie tylko ja, prawda?) w nadchodzących latach.
Ale poprzedzone usunięciem zbroi Annalise - podnieś rękę jeśli dyszałeś jak kamera zatrzymała się z tyłu głowy Annalise jak podnosiła swoją perukę - to kłujące pytanie jakoś uderza jeszcze głębiej.
"Dlaczego twój penis jest na telefonie martwej dziewczyny?"
I cholera, właśnie wtedy jak Annalise jakoś pławiła w sprośnym komplemencie swojej długoletniej klientki Marren Trudeau o dobrym wyglądzie Sama: "Żartujesz? Jeśli to byłby mój mąż, nigdy nie mogłabym znów chodzić prosto". (Wolne oklaski i refren "piosenki Alicii Keys "This Girl Is on Fire" dla Eriky Green Swafford, która napisała odcinek).
Przepraszam, to podsumowanie trochę odbiega od tematu, ale nie mogę opanować mojego podniecenia po drodze do sprawy tygodnia - Elizabeth Perkin zmiażdżyła to, prawda? - związanej bezbłędnie z osobistym dramatem Annalise i tych, z którymi boryka ię nasza czwórka w przyszłości, szczególnie Connora (Jack Falahee).
Więc przejdźmy do faktów... kiedy postawimy pewne pytania odnośnie różnych wątków, dobrze?
SPRAWA TYGODNIA | Annalise została wezwana do obrony swojej długoletniej klientki (i milionerki, która doszła do wszystkiego sama) Marren przeciwko zarzutom nielegalnego obrotu papierami wartościowymi, ale nie tylko Marren utrzymuje, że jest niewinna, to podkreśla, że wykroczenie nie jest działaniem kogoś wewnątrz firmy, że jej pracownicy są jak rodzina, a ona nie potrafi się odnieść do braku zaufania swojej prawniczki do, cóż, każdego. Chociaż Connor bzyka się z osobistym asystentem Marren, potem nagrywa jego rozmowę telefoniczną. "Zrobił takie rzeczy z moim tyłkiem, że moje oczy zalały się wodą" - mówi Paxton nieznajomemu współpracownikowi, w momencie rozkoszy po stosunku, zanim ujawnia się jako jeden z winnych. Niestety, kiedy Marren konfrontuje się i ustnie miażdży dzieciaka, potem przysięga, że wyląduje w więzieniu (i da swojej rodzinie prawdziwy powód, aby go odrzucić) on otwiera okno i rzuca się z niego w ten sposób ginąć. Wiem, że widzieliśmy samobójcze sceny podejrzanych wcześniej, ale ta, jakoś, okazuje się najbardziej zaskakującą i smutna - szczególnie jak widzimy niewzruszonego Connora wstrząśniętego do głębi, znającego swoją rolę w tragicznych wydarzeniach. Ostatecznie Annalise kłamie i przepytuje dwóch kolejnych pracowników Marren przekonując ich do spowiedzi - zadanie, które ujawnia jako rzeczywiście "zabawna" część jej pracy - i pozwala Marren wysłać ich do więzienia z radosnym: "Wysłuchajmy tego dla chciwych małych świń!" Chociaż niestety dla Connora, jego techniczny geek i chłopak Oliver odkrywa, że Connor miał igraszki z Paxtonem, a potem kończy ich coraz bardziej fajną relację.
MORDERSTWO LILY | Dobra, więc teraz wiemy na pewno, że Sam miał swoje nauczycielskie dyżury w sypialni Lili. Nie, nie myślę, że dalej dowiemy się, że te sprośne zdjęcia były częścią pracy magisterskiej studentki porównującej piękno natury, chociaż muszę dokonać dwóch pobocznych obserwacji: Czy chłopak Lily nie powiedział ostatnio, że oszczędzali siebie dla małżeństwa (albo ona go okłamywała, albo on okłamał Annalise i spółkę)? I po drugie, kaloryfer Sama potrzebuje swojej własnej strony na Tumblr, lub przynajmniej istotnego hastagu, prawda? #VeryVericaNice? Z innych informacji, tajemniczy żonaty kochanek Annalise - seksowny detektyw Nate - nadal szuka brudów odnośnie zaangażowania Sama w sprawę (kiedy nie powiedział jej prawdy o tym wszystkim). Ale Bonnie widzi go jak grzebie w samochodzie Sama, zatrzymując wiadomość w swojej torebce na czarną godzinę, a potem wykorzystuje to, aby szantażować sierżanta policji i otrzymać nagranie zeznania Rebeccy. Wtedy wideo nie pasuje do jej napisanego oświadczenia - i to jest jasne, że ktoś w pokoju zmuszał ją do tej części wyznania o wejściu do pokoju jak Griffin i Lila uprawiają seks, i tym, że była na tyle blisko, aby dotknąć nóg Lily. Wtedy ujawnienie prowadzi do ograniczenia kaucji za Rebeccę, a ona wreszcie dzieli się z Wesem kodem do telefonu Lily - prowadząc do starego pytania: "Dlaczego twój penis jest na telefonie martwej dziewczyny?" Chociaż co ciekawe, kiedy Wes dzieli się dowodem z Annalise, ona sugestywnie głaszcze swoje biurko, przybliża się bardzo blisko do swojego młodego protegowanego, i mówi mu jak ważne to jest dla Rebeccy - i dla niej - aby nie dzielił się informacją z nikim innym. To dość jasne, że Wes zanurzyłby się w zbiorniku z rekinami, aby zdobyć kawałek informacji jeśli to pomogłoby wygrać Annalise sprawę, ale zarabia punkty zamiast pogardy jak mówi swojej profesor, że nie powiedział jej o posiadaniu telefonu aż ugruntował swój status z prawdopodobnie morderczą dilerką narkotyków z dość ładnymi oczami (aka aktorką dawniej znaną jako Rosie Larsen). "Ufa mi teraz" - mówi z entuzjazmem szczeniaczka. "Ponieważ czekałem".
TA CHOLERNA CHEERLEADERKA (AKA MORDERCZYNI SAMA) | Wiemy, że podrzucenie monety/latająca cheerleaderka są wykorzystywane do oznaczenia skoku w przód do naszego gangu wariującego jak rozczłonkowują ciało Sama - ale jestem trochę zmęczona tą laską, jeśli mam być szczera. Więc w tym tygodniu Asher pojawia się w połowie czyszczenia miejsca zbrodni, wali w drzwi mieszkania Annalise, a potem naskakuje na jednego z nich za to, że go nie wpuścili. To, plus policjant, który przyłapuje ich jak wynosili ciało, plus resztki dywanu w samochodzie, plus całe to DNA sprawia, że Connor jakoś rozpada się, i ostatecznie - po tym jak ciało zostało spalone i zapakowane, czy zapakowane, a potem spalone? - idzie do Olivera i płacze: "Spieprzyłem" - szlocha, zalewając się łzami. Więc może, w głębi duszy, nie był taki w porządku odnośnie używania toporka na ciele Sama mimo wszystko? Również, wracając na miejsce zbrodni, Connor wydaje się obwiniać o wszystko Michaelę, ale to może być po prostu jego zwykła oznaka pogardy/dręczenia niż rzeczywista wskazówka. Myśli?
Z tym wszystkim, zwracam się do ciebie. Co myślisz o czwartym odcinku "How to Get Away With Murder"? Czy Viola Davis zaklepała sobie nominację do Emmy 2015? Co myślisz o trójkącie Laurel, Franka i gość od pomocy prawnej? I co cię zszokowało bardziej: Śmierć Paxtona czy fakt, że jego cytat po seksie przeszedł przez cenzorów ABC? Napisz poniżej!