Monika
| 27-07-2014, 18:22:04
UWAGA: Jeśłi jeszcze nie widziałeś finału drugiego sezonu „Orphan Black”, odwróć oczy. Wszyscy pozostali, czytajcie dalej...
Jaki jest lepszy sposób, żeby uczcić intensywny sezon „Orphan Black” niż imprezą taneczną?
Podczas, gdy ten niezapomniany moment finału, gdzie Sara, Helena, Cosima, Alison, Felix i Kira biorą udział w całkowicie dowolnym tańcu wygląda na niezłą zabawę, to było ogromnie ciężkie technicznie wyzwanie dla twórców Graeme'a Mansona i Johna Fawcetta oraz dla obsady i załogi – ale od kiedy się dowiedzieli, chcieli to osiągnąć od początku sezonu.
Poniżej, Manson i Fawcett odkrywają jak nagrali tą imprezę taneczną klonów – mamy wideo poniżej, jeśli w jakiś sposób to ominąłeś – i omawiają kulisy Chwytającej za serce sceny Sary i Cosmimy, dosłownie, w łóżku.
Scena imprezy tanecznej była cudowna. Mając klony osobno przez większość sezonu, czy było ważne dla was, żeby zgromadzić je razem i potraktować to, jak małą nagrodę dla fanów na koniec?
MANSON | Absolutnie. Tak, dokładnie tak. Mieliśmy to wyobrażenie imprezy tanecznej klonów od samego początku. To stało się jasne dla nas, że to może być ogromnie emocjonalne w tym sezonie, i to było wielkie techniczne wyzwanie dla Johna do wyreżyserowania. To była scena, która wymagała wiele planowania i wymagała wkupienie się w łaski stacji, żeby dostać dodatkowy czas na zrobienie tego. Więc zaczęliśmy planować i ustawiać tę scenę właściwie dużo wcześniej w sezonie, żeby móc ją pokazać na koniec. To było kilka naprawdę intensywnych dni, żeby to nagrać.
FAWCETT | Nigdy wcześniej nie zrobiliśmy sceny w czterema klonami, pomijając, że to scena tańca. To była na pewno najbardziej złożona rzecz jakiej się podjęliśmy. Tą scenę, kiedy Helena pojawia się w mieszkaniu, poznaje Cosimę i Alison, jest tam Sara, Kira wskakuje w ramiona Heleny – tę scenę i scenę imprezy tanecznej kręciliśmy całe dwa dni. W sposób, w jaki była nakręcona, to pierwszego dnia myślę, że Tat [Maslany] zaczęła jako Cosima i nakręciliśmy całą część Cosimy dla obu scen. Potem zmieniła się w Alison i nagraliśmy spotkanie Alison i Heleny i imprezę taneczną. I potem kolejnego dnia, wróciliśmy i zaczęła jako Helena, i nagraliśmy wszystkie ujęcia z trzema dublerkami. Trzy różne dublerki, a każda zmienia się w tym samym czasie. Więc za każdym razem, kiedy zmieniała się Tat, pozostałe dziewczyny też się zmieniały.
I Felix również wchodzi z nimi wszystkimi w interakcje w tym samym czasie.
FAWCETT | To była cała ta część wyzwania technicznego, żeby nakręcić tę scenę. Prawdę mówiąc, było zrobione i zaprojektowane jedno długie ujęcie dla imprezy tanecznej, w którym Felix sprytnie zaczyna z Cosimą, potem wchodzi w interakcje z Alison, a potem w końcu z Sarą. To było właściwie nakręcone jednym ujęciem, a potem, ostatecznie, ponieważ to było nieco za długie i staraliśmy się to skrócić, pocięliśmy jedno ujęcie i to nadało mu większego tempa. To było zdecydowanie wielkie techniczne wyzwanie. Powinieneś widzieć odpowiednio taśmę na podłodze. Wszystkie te znaki. Nigdy wcześniej nie widziałem czegoś takiego. To wyglądało jak węże i drabiny.
FAWCETT | Przećwiczyliśmy tę scenę – całe próby z dublerami, facetami od efektów wizualnych, facetami od kamer – trzy razy wcześniej, żeby się odpowiednio ustawić. I zaangażowaliśmy Tat w te próby, próbując ją przygotować na to, co będzie kręcić, podczas tych prób.
MANSON | Co najmniej trzy razy podczas wcześniejszego odcinka robiliśmy próby.
FAWCETT | Robiliśmy próbu podczas kręcenia 9 odcinka i próbowaliśmy wykradać Tat na próby kręcenia sceny tańca, ponieważ przygotowywaliśmy odcinek 10.
Scena z Sarą i Cosimą w łóżku była również niesamowita.
MANSON | To jedna z moich ulubionych scen w tym roku.
FAWCETT | To była naprawdę pięknie napisana scena. Jest naprawdę emocjonująca dla obu tych dziewczyn.
MANSON | To kolejna scena, którą wiedziałem, że nagramy od samego początku i próbowałem ją umieścić we wcześniejszych odcinkach. Ale ostatecznie wylądowała tam, gdzie powinna.
FAWCETT | Dobrze tutaj pasowała. Jedna z rzeczy, z jakich jestem dumny, z reżyserskiego punktu widzenia, to to, że jest tu naprawdę piękne ujęcie na łóżko z góry, gdzie dwie dziewczyny leżą i Cosima trzyma rękę w górze i one splatają ręce podczas rozmowy. Musisz się zatrzymać na chwilę przy tym ujęciu, patrzeć jak splatają ręce i rozmawiają. Kiedy to oglądałem, to po prostu rzuciło mnie na kolana, ponieważ w ogóle nie widać jak ta scena była sklejana z wizualnego punktu widzenia. Ja nawet o tym zapomniałem.
MANSON | Tylko jedna z tych rąk jest Tat.
FAWCETT | To jest Tat i jeszcze [jej dublerki] Kathryn ręka jako Cosimy. Tat odgrywająca Sarę, to jest jej prawdziwa ręka. Sara przeplata rękę z ręką Kathryn, potem wycięto ciało Kathryn i wstawiono ciało Cosimy. Czasami te efekty wizualne, trochę się z nimi zmagasz. A czasami wychodzą pięknie.
Jesteś fanem „Orphan Black”? Może chciałbyś mieć gadżet związany z twoim ulubionym serialem? Kliknij tutaj, aby zobaczyć dostępne produkty.