Arek Tobiasz
| 20-05-2014, 23:26:02
Po raz pierwszy od 10 lat, NBC kończy rok z wygraną jeśli chodzi o oglądalność w grupie docelowej w całym sezonie, pokonując zeszłorocznego mistrza, CBS.
Mając średnio 2,7 miliona widzów w czasie najwyższej oglądalności wśród grupy dorosłych 18-49 lat, NBC w sezonie telewizyjnym 2013-14 zyskało 13 procent widzów w porównaniu z poprzednim roku - to największy zysk stacji od co najmniej 26 lat, a także największy wzrost spośród całej wielkiej czwórki stacji w ciągu dziewięciu lat. Fox zajął drugie miejsce w sezonie, utrzymując ubiegłoroczne 2,5 miliona widzów, a potem znalazło się CBS (2,4 miliona, spadek o 17 procent) i ABC (2,1 miliona, spadek o 5 procent).
Na ten wynik wpłynęło 18 wieczorów z zimowymi igrzyskami olimpijskimi w Soczi, a także NBC szczyciła się największymi zyskami we wtorek i środę, gdzie stacja zyskała 15 procent. W poniedziałki, dzięki najlepszemu nowemu dramatowi w tym sezonie, "Czarnej liście", stacja zyskała 10 procent.
Jeśli chodzi o całkowitą widownię, NBC zyskała 33 procent co dało jej średnio 9,3 miliona widzów, co dało stacji drugie miejsce za CBS (które może nazwać siebie jako "Najchętniej oglądaną stacją w Ameryce" szósty rok z rzędu i jedenasty z ostatnich dwunastu lat). To oznacza pierwszy raz w ciągu dekady jak NBC ma lepsze miejsce niż czwarte w tej mierze, kiedy dodatek 2,3 miliona widzów oznacza największy wzrost spośród wszystkich stacji od 25 lat.
CBS - które nadal ma najchętniej oglądaną komedię telewizyjną ("Teoria wielkiego podrywu"), nową komedię ("Millerowie") i dramat ("agenci NCIS") miało średnio 10,7 miliona widzów, co dało o 9 procent mniej widzów w porównaniu z poprzednim toku, kiedy ABC (7,6 miliona) straciło 3 procent, a Fox (7,35 miliona) zyskało 4 procent.