Streszczenie "Glee": Zjednoczeni, a to jest tak dobre


Arek Tobiasz   Arek Tobiasz | 26-03-2014, 04:58:32


Streszczenie

Nie ważne jakie są twoje odczucia co do obecnego stanu "Glee" - czy jesteś #TeamNYC czy #TeamLima, czy kibicujesz Rachel i Santanie jak niechętnym kumpelą czy wrogom, czy chcesz kolejnej gadki pana Schue czy nie - musisz przyznać, że coś naprawdę słodkiego jest w powrocie starej paczki po raz kolejny w 100. odcinku "Glee".


Trafnie zatytułowany odcinek "100" daje nam zaktualizowane interpretacje klasycznych występów "Glee", romantyczne (choć nie zawsze realistyczne) pojednania i dobre starcia div z starym stylu. Plus: całowanie się dwóch kotów. Czego chcieć więcej?

Jeśli jednak byłeś zbyt zajęty oglądaniem starych odcinków "Fondue dla dwójka", oto co przegapiłeś w "Glee".

DWIE DIVY WKRACZAJĄ, JEDNA DIVA WYCHODZI (PŁACZĄC) | Rachel, świeżo po jej castingu na Broadwayu, i Mercedes, świeżo po jej umowie z wytwórnią, przybywają na pożegnanie wkrótce odciętego od funduszy chóru Nowe Kierunku w McKinley i zastanawiają się jak nie ma czerwonego dywanu czy konfetti, a następnie odnawiają rywalizację o to kto w chórze jest najlepszy wokalnie (w czasie bardzo zabawnego wystąpienia w "Fondue dla dwojga"). Aranżują starcie div przy piosence "Defying Gravity" (z Kurtem, dziwnie, śpiewającym jedną linijkę czy dwie), ale zanim odbędzie się głosowanie, Santana brutalnie miażdży Rachel przed wszystkimi, a to Mercedes idzie za panną Berry do łazienki, aby dać jej słowa pocieszenia. Tam kumpelki dzielą się swoją licealną niepewnością i słodko obejmują - i potem wracają do sali prób, aby odwołać konkurs. Za późno, jednak: Schue ogłosił wyniki, gdzie był remis.

QUINN FABRAY 7.0 | Quinn pojawia się ze swoim zamożnym chłopakiem z Yale, Biffem McIntoshem (Chace Crawford), a ona jest schludna, pokazują wyraźnie, że chce mu zaimponować - nawet jak jej oko wyraźnie wędruje w kierunku Pucka (i jego seksownego munduru lotnika). Puck (and Mike, Artie, i Santana) zauważają, że Quinn tłumi swoją przeszłość i osobowość - i pomagają jej uzmysłowić sobie smutną rzeczywistość. Chociaż Biff wybucha, kiedy Quinn wreszcie wyznaje, że ma tatuaż na plecach - i dziecko, które oddała do adopcji. Kłótnia kończy się tym, że Quinn policzkuje spiętego gościa - a Puck wrzuca go do śmietnika. Później, patrząc się na koszulkę Finna w szatni, Puck dzieli się tym, że wie kto jest jego bratnią duszą, i mówi, że zostanie jeśli Quinn go chce. Upewniając się, ściga go po korytarzach McKinley, całuje i mówi słowo "Zostań". Awww.... dosyć słodkie, tak myślę, w nostalgiczny sposób.

CZY BRITTANA = MIŁOŚĆ? | Brittany wraca też na pożegnanie Nowych Kierunków, ale Santana staje się zaniepokojona, kiedy widzi jak jej stara dziewczyna przemieniła się w jakiegoś matematycznego robota - bez zabawy czy życia poza tym - teraz, kiedy jest w MIT. Santana ponownie uruchamia w miłość Brittany do śpiewania i tańca, a stare kochanki spędzają razem czas, kiedy to Brittany chce ją pocałować. Santana jednak ją odpycha, mówiąc, że pracowała zbyt ciężko, aby pozbierać się po swojej licealnej miłości, aby do tego wrócić teraz, ale Brittany wyjaśnia wszystko dość dramatycznie i wyraźnie: Mówi Santanie, że widziała świat, a na pewno dziewczyna Santany Dani jest świetnia, ale "nie możesz odtworzyć tego co miałyśmy". Wynik: Zostanie określony w kolejnym odcinku, tak myślimy!

OSTATNI BASTION NOWYCH KIERUNKÓW | Podpita kumpela Willa (i Nowych Kierunków) April Rhodes (Kristin Chenoweth) powraca na scenę i mówi Sue, że ponieważ audytorium McKinley zostało opłacone przez Fundację Charytatywną April Rhodes, to oznacza, że Nowe Kierunki powinni móc kontynuować swoją działalność. Chociaż niestety Sue odkrywa, że aktywa April (i prywatna wyspa) zostały zamrożone - dzięki jej związkowi z (hmm) Bernie Madoffem. Plus, skandaliczne wydatki Schue tylko uszczupliły fundusze jakie April przeznaczyła na Nowe Kierunki. (Ups!) Ale April jeszcze nie skończyła: Wezwała legendarną zastępczą nauczycielkę Holly Holliday, a dwójka ślubuje (przy winie), że ocali chór. W międzyczasie Schue gromadzi Oryginalny Smak Nowych Kierunków w auli, gdzie teraz wisi tablica Finna i daje płaczliwą mowę. "Nie mam żadnych kolejnych gadek" - płacze. "Po prostu mam was i wspomnienia ludzi z tej ściany".

Oceny muzycznych występów odcinka
April, Will & Nowe Kierunki: “Raise Your Glass” — Ocena: 6+
Quinn, Santana i Brittany: “Toxic” — Ocena: 6 (kocham kastaniety i seksualnie intensywną inscenizację “Cell Block Tango”!)
Rachel, Mercedes i Kurt: “Defying Gravity” — Ocena: 6+ (Rachel wygrała przez nos, jeśli mam być szczery)
Santana i Brittany (z Mikiem i Jakiem): “Valerie” — Ocena: 6
Puck (i oryginalne Nowe Kierunki:): “Keep Holding On” — Ocena: 6-
Holly Holliday & Nowe Kierunki: “Happy” — Ocena: 4+

Najlepsze cytaty:
"Teraz się cieszycie, ale tylko czekajcie aż zacznie rapować" - Santanna, przygotowując widzów na muzyczny moment Willa Schuestera.

"Kiedyś pokazała mi, jak okradać sklepy mięsne za pomocą waginy" - Tina, dzieląc się z Marley ulubionym momentem z April.

"Czekaj, mówisz na swoją matkę 'matka'?" - Puck, rzucając cień na nowego chłopaka Quinn.

"Chcę mieć swoje stare życie, kiedy nie byłam matematycznym geniuszem i kiedy chciałam tylko się z tobą podotykać i rozmawiać z moim kotem" - Brittany, dzieląc się swoimi nieszczęściami z Santaną.

"Jak powiedziałam raz, tak powiem i milion razy: temu krajowi brakuje nastoletnich małżeństw" - April, komentując zaręczyny Kurta i Blaine'a.

"Przez rozrzutność Willa Schuestera i jego skłonność do urządzania dionizji nasyconych ekstrawagancką scenerią i kostiumami, których nie widziano od czasów panowania Kaliguli" - Sue, wyjaśniając April, gdzue się podziały fundusze, które przeznaczyła na chór.
 



Kategorie: Spoilery Streszczenia odcinków Telewizja 
Seriale: Glee 

Zobacz również: