Arek Tobiasz
| 28-02-2014, 03:03:27
"Switched at Birth" przenosi się do tanecznego świata.
W poniedziałkowym odcinku, "Dance Me to the End of Love", dramat ABC Family zaprezentuje taneczne umiejętności swojej obsady.
Członkowie obsady Lea Thompson i Constance Marie mają historię z tańcem, D.W. Moffett ma broadwayowską przeszłość, Gilles Marini i Marlee Matlin uczestniczyły w "Tańcu z gwiazdami", a Lucas Grabeel występował w "High School Musical".
"To naturalne rozszerzenie faktu, że wszyscy musieliśmy się nauczyć języka migowego" - mówi Thompson, odnosząc się do chwalonego przez krytyków odcinka "Uprising" z marca 2013 roku, gdzie w większości występował język migowy, co jak wierzy było katalizatorem dla poniedziałkowego odcinka. "To przypominało tańczenie bardziej niż aktorstwo dla mnie, kiedy uczyłam się języka migowego. To piękny aspekt naszego serialu".
Thompson nazwa ostatni odcinek "Switched at Birth" "potężnym", choćby dlatego, że "większość osób myśli, że głusi ludzie nie tańczą. 'Jeśli nie możesz słyszeć muzyki, jak możesz tańczyć?'" Dodaje: "To jedna z tych barier, które przełamujemy dla ludzi, którym nie jest znajoma kultura ludzie niesłyszących - ci niesłyszący mogą tańczyć i mogą czuć rytm, a także mogą mieć tak wiele radości z poruszania się co ludzie, którzy słyszą".
Mówiła to, kiedy chwaliła twórczynię serialu Lizzy Weiss, która również napisała "Uprising". "To tak jakby zawsze starała się otworzyć umysły ludzi przez cały czas" - mówi Thompson. "Zawsze znajduje nowe rzeczy, jak darmowa klinika - wprowadzając nowy świat dla naszych postaci i widzów, co myślę, że jest bardzo fajne".
Postać Thompson Kathryn - która "ma kryzys wieku średniego", jak mówi - zostanie wprowadzona do świata tańca poprzez lekcje stepowania jako bezpieczna alternatywa dla brania leków antydepresyjnych. "Postanowiła, że taki będzie na to sposób" - wyjaśnia Thompson. "To jak podłożyli grunt pod odcinek, gdzie większość głównych postaci tańczy. To naprawdę zabawne mieszać to dla widzów i dla aktorów - utrzymując nas wszystkich w grze".
Sposób w jaki pewne taneczne numery mają miejsce "jest genialny", obiecuje Thompson, z czego część dzieje się "naturalnie" w kontekście historii i innych scen jakby sen. Mamy pierwsze spojrzenie na taniec Kathryn inspirowany jazzem, który zaczyna się w prawdziwym świecie zanim przenosi się do sekwencji marzeń.
Ale nie spodziewaj się, że taniec przysłoni odcinek - części taneczne stanowią około "30 procent", zakłada. W tym momencie sprawy nie toczą się tak dobrze dla Kathryn, ale Thompson ma nadzieję jeśli chodzi o matkę Kennish i jej męża, Johna.
"Zawsze myślę o niej jako o pani domu z O.C. Po prostu przechodzi przez ogromny wstrząs, ponieważ zablokowała się w byciu ta idealną żoną i matką; teraz jej dzieci odeszły i stara się dowiedzieć co zrobić ze swoim życiem" - mówi. "Jest naprawdę utalentowana - może śpiewać, tańczyć, pisać książki - a ona siedziała na tych talentach".
"Myślę, że wszystkie małżeństwa przechodzą przez pewnego rodzaju potrzebę przyzwyczajenia się do nowej rzeczywistości jak dzieci się wyprowadzają. Co zamierzasz zrobić teraz? To naturalny punkt, gdzie wiele ludzi się rozchodzi. Ona bada to wszystko teraz. Myślę, że Kathryn i John kochają siebie w ich małżeństwie, ale nie jestem pewna, gdzie to zmierza. Mam nadzieję, że będzie tylko lepiej.