Streszczenie: Gaga czy Katy w "Glee"?


Arek Tobiasz   Arek Tobiasz | 14-11-2013, 18:42:06


Streszczenie: Gaga czy Katy w

W ostatnim odcinku "Glee" zadaliśmy lekkie popkulturowe pytanie: "Czy jesteś Katy czy Gagą?" Ale jak tornado charyzmy znane jako Adam Lambert wtargnęło do piątego sezonu muzycznego komediodramatu stacji Fox, bardziej istotna debata się rozpoczęła: "Czy jesteś za 'Limą w Ohio' czy 'Nowym Jorkiem'?"


OK, aby być uczciwym, powinno być również pole "wszystkie powyższe" w karcie do głosowania, ale jak dla Gleeka od dawna, podział historii między William McKinley High a tych, którzy przebywają w Nowym Jorku wydawał się bardziej widoczny niż zwykle. To, że producent wykonawczy Ryan Murphy niedawno zastanawiał się nad pomysłem przeniesienia całej akcji do Miasta, które nigdy nie śpi nie jest szczególnie zaskakujące. Kiedy dzieciaki z Nowych Kierunków odniosą sukces lub porażkę na zawodach krajowych w ciągu kilku kolejnych tygodniu (lub miesięcy) - po ukończeniu szkoły przez Tinę, Artiego, Sama i Blaine'a - prognoza dla akcji umiejscowionej w Ohio wydaje się niepewna.

Czy dynamika będą razem czy nie będą Jake'a i Marley albo zderzenie kultur Sue i Schue będą trzymać nas tak zaangażowanych jak Kurt, Rachel i Santana, którzy zajmują się nowym zespołem, nową ścieżką kariery i obiektami westchnień? Tylko zespół scenarzystów "Glee" zna ostateczną odpowiedź na to pytanie. Do tego czasu podsumujmy akcję z "A Katy or a Gaga".

ŻYĆ DLA OKLASKÓW | Z przerażającym Throat Explosion - chórem, który wymaga 10 tysięcy godzin praktyki, aby dostać się na przesłuchanie - które zakwalifikowało się na zawody krajowe, dzieciaki z Nowych Kierunków doświadczają kryzysu wiary w siebie. Aby pomóc im doskonalić swoje mistrzostwo, pan Schue postanawia, że fani Gagi wykonają covery piosenek Katy - i vice versa. Wariactwo wynika po stronie Małych Potworów, kiedy Sam wykorzystuje zadanie, aby zaimponować pielęgniarce szkolnej Penny - powiedzmy, że ten wygląd nie jest za dobry dla Blaine'a - kiedy więcej dziwnych dzieci ostatecznie wykonuje okrojoną wersję "Wide Awake", co okazuje się byc jednym z najlepszych muzycznych momentów sezonu. Ostatecznie, choć, nowa dyrektor Sue zawiesza cały klub za naruszenie zasad ubierania (stroje z mięsa i cukierkowe gorsety najwyraźniej nie pasują do studenckiego kodeksu), co wywołuje gniew Schue, który chce aby Nowe Kierunki wygrały na zawodach krajowych.

BREE JEST NOWĄ QUINN | Po kierunkiem Sue, złośliwa Bree postanawia w najlepszy sposób rozproszyć Nowe Kierunki powodując rozłam między Marley i Jakiem. Sukowata cheerio zaprasza Jake'a, aby pomógł im przy choreografii, a MArley postanawia nie grać zazdrośnicy i namawia go, aby to zrobił. Choć problemem jest to, że Jake znudził się randkami w Breadstix i kinie, a kiedy Marley powstrzymuje go jak stara się dojść do pierwszej bazy, zwraca się do Bree. Ostatecznie zdradziecka dwójka udaje się do "prywatnego miejsca" prawdopodobnie na małe co nieco. Tymczasem obawa Marley, aby stać się w pełni Gagą powoduje, ż ubiera strój Katy Perry przy wykonaniu "Applause". Pan Schue - wściekły, że uczennica, która miała niedawno kłopoty z bulimią zignorowała jego instrukcję, aby nosić bikini z muszli w szkole - szybko zawiesza ją w Nowych Kierunkach na cały tydzień.

PRZYGOTUJ SIĘ NA KOLEJNY ROMANS UCZEŃ-WYCHOWAWCA | Sam stara się tak zachowywać, aby zainteresować szkolną pielęgniarkę Penny, ale w końcu ona przyznaje, że jest tak mainstreamowa i słodka jak on. Całują się przed oknem jej biura, a potem trzymają się za ręce jak wchodzą do audytorium - na oczach Schue. Dlatego pytam: Jeśli Marley lub Kitty byłyby w tym samym scenariuszu z dwudziestokilkuletnim mężczyzną pracującym w McKinley, czy nie byłoby znacznie więcej oburzenia?

TYMCZASEM, WRACAJĄC DO MIASTA... | Kurt rozpoczyna przesłuchania do swojego nowego zespołu (w którym jest Santana i Dani). Jedyna osoba jaka się pojawiła... i okazała się być siłą natury nazywała się "Starchild" (W tej roli Lambert). Kurt boi się, że będzie musiał dzielić światła jupiterów i odrzuca zakręconego kolesia, ale Rachel sprawia, że uświadamia sobie, że jego marzenia o sukcesie niekoniecznie oznaczają, że musi zmienić siebie samego - czyli uciecz od podobnych przebieranek i wariactw. Ostatecznie Kurt zaprasza nowego do swojego zespołu - jako Starchild lub Elliott lub ktokolwiek inny kim chce być. Rachel, która nadal zmaga się z utratą Finna i stara się skupić na Funny Girl, początkowo odrzuca zaproszenie do zespołu, ale później zmienia zdanie - i nawet wymyśla nową nazwę zespołu: Pamela Lansbury.

CYTATY TYGODNIA

"Jest jakaś inna opcja?" - Ryder, odpowiadając na pytanie pana Schue czy członkowie chóru są za Katy czy za Gagą.

"Wątpię, że wybiega tak daleko w przyszłość. Jestem pewna, że wymyśla przypadkowe tematy sekundę przed napisaniem ich na tablicy" - Kitty odpowiadając na obawy Artiego, że pan Schue stworzył tydzień Gaga-Perry, aby trzymać ich z dala od siebie.

"Cóż, chór, z którym mam się bawić, jak pani sama mnie poprosiła, robi tydzień Katy Perry-Lady Gaga, by sprawić, że 100% Ameryki ich znienawidzi" - Bree, wyjaśniając Sue ostatnie wydarzenia w sali prób.

"To napad choroby czy po prostu hardkorowy następny poziom break-dance'u?" - Sam, reagując na obawy Artiego, że światła stroboskopowe, które przyniósł do ich wydania "Applause" mogą powodować problemy zdrowotne.

"Odwal się! Nie robię 'robótek ręcznych'" - Becky, wkurzona prośbą Sama o pomoc.

"Tak, a ja wyglądam jak Siegfried i Roy, a i tak to zrobiłem" - Blaine, narzekając, że Marley nie włożyła stroju Gagi.

"Wziąłeś mnie przez Ladybird Johnson" - Rachel, zgadzając się na dołączenie do Pamela Lansbury po gadce Kurta.

"Proszę, niech to będzie kolejna piosenka Journey. Musi być jeszcze jakaś, której nie wykonaliście" - Sue, obrażając Willa i Nowe Kierunki.

"I tak przez cały tydzień chórzyści będą się do siebie zwracali per Katy albo Gaga?"
"Strasznie wnerwiające, co?"
"Najbardziej denerwująca rzecz, jaką kiedykolwiek zrobili".
Sue wyciągająca od Bree więcej informacji o temacie tygodnia Nowych Kierunków.

OCENA MUZYCZNYCH WYKONAŃ

Starchild/Elliott, “Marry the Night” — Ocena: 6+ | Podobał mi się moment jak Santana wyciągnęła telefon, aby nagrać to szaleństwo - które obejmowało huśtanie się na żyrandolu, wibrowanie na podłodze. Nic dziwnego, że Santana i Dani były gotowe przyjąć gościa od razu!

Sam, Artie, Blaine, Ryder i Kitty, “Applause” — Ocena: 5- | Podobają mi się ostatnie single Gagi bardziej, ale trochę chciałbym, aby muzyczne odtworzenia serialu nie zawsze były tak dosłowne jak na filmach artystki, a zamiast tego zostały jakoś wykorzystane jako mechanizm do napędzenia historii. Jaki jest inny sposób powiedzenia, że stroje Artiego i Blaine okazały się głęboko, głęboko niepokojące?

Tina, Kitty, Unique i Jake, “Wide Awake” — Ocena: 6 | Porste, uczciwe i zaskakujące lepsze niz oryginalna piosenka - z czterema głosami, niekoniecznie myślałem, aby umieścić je razem.

Dzieciaki z Limy i Nowego Jorku, “Roar” — Ocena 6-/4+ | Dosłowna rekonstrukcja dżungli z wideo Perry wydawała się trochę wymuszona po stronie Limy, ale podobało mi się swobodne wykonanie jakie Lovato i Lambert mieli z Leą Michele, Chrisem Colferem i Nayą Riverą w połowie numeru w Nowym Jorku. Ta młodzieńcza chemia i huśtanie się na linie sprawiło, że jakoś poczułem się autentycznie w kwestii tego, że ta piątka szalonych dzieciaków tworzy zespół w wielkim mieście.

A z tym wszystkim, teraz zwraca się do ciebie...

Co myślisz o “A Katy or a Gaga”? Czy podobał ci się Starchild (Adam Lambert)? Jaki był twój ulubiony numer? Napisz w komentarzach!
 



Kategorie: Spoilery Streszczenia odcinków Telewizja 
Seriale: Glee 

Zobacz również: