strzeszynek
| 06-08-2013, 16:52:56
Tej jesieni stacje telewizyjne przygotowały dla widzów blisko 30 premierowych pozycji, wliczając w to nowe sitcomy od Michaela J. Foxa oraz Seana Hayesa, świeżą prezentację z udziałem innego Amella oraz adaptację kolejnego komiksu Marvela „Agents of S.H.I.E.L.D.”. Aby ułatwić Wam zorientowanie się w tych wszystkich nowinkach, przygotowaliśmy zestawienie najważniejszych informacji o odcinkach pilotowych każdego z debiutujących seriali.
Tym razem kolej na…
SERIAL | „Mom” w stacji CBS (emisja co poniedziałek o 21:30/20:30c); premiera 23. września
KONKURENCJA | „The Voice” w NBC, „Taniec z gwiazdami” w ABC, „Monday Night Football” w ESPN, „Sleepy Hollow” w FOX oraz „Piękna i bestia” w CW
OBSADA | Anna Faris (“Ilu miałaś facetów?”), Allison Janney („Prezydencki poker”), Nate Corddry („Studio 60”), French Stewart („3rd Rock from the Sun”), Sadie Calvano („Melissa & Joey”), Matt Jones („NCIS”) i inni
FABUŁA | W ostatniej produkcji Chucka Lorre’a Faris gra Christie, samotną matkę, trzeźwą od czterech miesięcy, która ma ochotę rzucić się pod pociąg, gdy w jej życiu, po dłuższej przerwie pojawia się na nowo jej matka, Bonnie (Janney), sama walcząca z uzależnieniem od alkoholu i innych substancji. Corddry wciela się w rolę szefa restauracji, w której pracuje Christie (a zarazem jej chłopaka). Stewart to zadziorny kucharz, Calvano – Violet, 16-letnia, aktywna seksualnie córka Christie, zaś Jones to Baxter, ojciec dorastającego syna Christie, a przy tym zgryźliwy obibok.
PIERWSZE WRAŻENIE | W odcinku pilotowym nie spodobały mi się dwie rzeczy. Po pierwsze – chłodne otwarcie, w którym Faris okropnie szlocha, a ma się poczucie, jakby to trwało 10 minut. Wrażenie dość szybko przemija, jednak Janney nie pojawia się aż do połowy odcinka. Ale gdy dochodzi do pojednania matki i córki, pełnego przytyków i droczenia się, serial dostaje skrzydeł i znajduje pewną równowagę. Po drugie – sceny przedstawione w domu (gdy Christie próbuje oswoić się ze związkiem Violet i pięknego matoła, usiłując jednocześnie pogodzić się z matką) nijak nie łączą się z tymi z miejsca pracy głównej bohaterki (swoją drogą elegancka restauracja nie bardzo pasuje do sitcomu). Prognoza: około 4. odcinka Bonnie zostanie zatrudniona jako hostessa w restauracji.
Jak przystało na serial Lorre’a, wszystkie sprośne pola zostaną sprawdzone, wliczając w to żywe żarty seksualne i dość specyficzny narkotykowy humor – z małym chłopcem rozkoszującym się pobiciem prostytutki kijem w grze komputerowej na dokładkę.
Gdy nie płacze, Faris jest zabawna i twarda jako środkowa część tej dysfunkcyjnej rodzinnej kanapki, podczas gdy Janney – czeterokrotna zdobywczyni Emmy w Sorkinlandzie (za rolę w “Prezydenckim pokerze”) – oczywiście przejmuje pałeczkę, pozwalając sobie na więcej luzu i demoralizacji. Biorąc pod uwagę naszą nostalgiczną miłość do C.J. Cregga, jesteśmy w stanie wybaczyć wiele, naprawdę wiele upadków Bonnie.
KONKLUZJA | Jako zastępstwo dla serialu „Mike i Molly”, „Mom” jest chyba o wiele lepszym towarzystwem dla „Dwóch spłukanych dziewczyn” (nawet łączą je profesje gastronomiczne!). Poza tym powinien przygotować świetny grunt na 22, jak również, jeśli nie odrobinę lepiej niż swój poprzednik – zachęcić do niezmieniania kanału, co jest o tyle ważne, że CBS wkłada wiele energii w promocję swojego 13-odcinkowego thrillera „Zakładnicy”, który emisję ma tuż po nim.