redakcja
| 08-05-2017, 12:48:19
Jak szefowie stacji oglądają odcinki pilotowe i skupiają się na wynikach testów na grupach focusowych ponad 80 projektów, wielu showrunnerów, scenarzystów i aktorów czeka na decyzje, które komedie i dramaty znajdą się w ramówce na sezon telewizyjny 2017-2018.
Przygotowaliśmy na podstawie doniesień informatorów dziewięć rodzinnych komedii, dramatów wojskowych, oper mydlanych i komiksowych adaptacji, które mają największe szanse na zamówienie. Oczywiście tutaj mamy wiele innych dramatów i komedii, które już otrzymały zamówienie na sezon. To są „The Inhumans” (ABC), prequel „Teorii wielkiego podrywu” — „Young Sheldon” (CBS), komediodramat Setha MacFarlane’a „Orville” (Fox), a także wskrzeszenie „Willa i Grace”, „Rise” oraz „For God and Country” (NBC).
Projekt ma nie jedną, ale dwie znamienne gwiazdy w postaci Craiga Robinsona i Adama Scotta, a komedia podobno zaskoczyła informatorów z imponującym projektem końcowym. Komedia z jednej kamery koncentruje się na cynicznym sceptyku (Robinson, „Biuro”) i genialnym „prawdziwy wierzącym” w paranormalne zjawiska (Scott, „Parks and Recreation”), który zostali zwerbowani przez Bureu Underground, aby przyjrzeć się coraz częstszej „niewyjaśnionej” aktywności w Los Angeles — wszystko jak odkrywają większą tajemnicę, która może zagrozić istnieniu ludzkiej rasy. Gdzie indziej szefowie chcą robić nadal interesy z Evą Longorią, która obecnie powraca w „Imperium”, wiec komedia o miejscu pracy „Type-A” również jest ulubieńcem stacji. Głośny projekt „Linda From HR” z Lauren Graham — zamówione jako połączenie rodzinnej komedii z „Mr. Robot” — ma pewne problemy, a wiele źródeł nazwało go „komedią nie dla stacji powszechnej”.
Stacja rozwija sześć dramatów i dwa poza cyklem („The Beast” od Neala Beara oraz „The Passage” od Matta Reevesa), co pozostawia reboot „Za linią wroga”, dramat o gwałcie na uczelni od Sheldona Turnera, medyczny projekt z Emily VanCamp „The Resident” i właśnie projekt Marvela. Z tych wszystkich, wyraźnym faworytem jest dramat o X-Menie od Matta Nicka, o którym się mówi od czasu zamówienia i jest bliski wylądowania w ramówce.
Rodzinna komedia o dawno niewidzianych siostrach ma prawie wszystko czego potrzeba: znanych aktorów (Casey Wilson z „Happy Endings”, Busy Philipps z „Cougar Town” i Bradleya Whitforda z „The West World”), a także zabójczy zespół produkcyjny z „30 Rock” (Tina Fey, Robert Carlock, Luke Del Tredici). Plus jest produkowany przez ich studio Universal Television. Źródła mówią, że komedia z jednej kamery może wystartować w przyszłym roku w związku z ciąża Wilson. NBC również ma 12-odcinkowy sezon „Willa i Grace”, cały sezon „Superstore” i krótszy sezon „The Good Place” na jesień, a więcej tylko kilka miejsc na nowe komedie. (Chyba, że stacja doda kolejną godzinną komedię). Tutaj nie jest jasne jak wiele komedii stacja zamówi, ale inni faworyci to „Champions” od Mindy Kaling i Charliego Grandy’ego, jak również „What About Barb”, gdzie Jessica Gunning i Leah Remini są podobno świetne.
Po części autobiograficzna komedia Marka Feuersteina również była faworytem od czasu zamówienia i nadal utrzymuje tę pozycję jako faworyt projektów komediowych CBS. Rodzinn a komedia, w której występują David Walton i Elliot Gould, również ma rodzinne powiązanie za kulisami, gdzie aktor „Bananowego doktora” i jego żona, Dana Klein („Przyjaciele”, „Fresh Off the Boat”), piszą scenariusz. Z prequelem „Teorii wielkiego podrywu”, „Young Sheldon”, już zamówionym, stacja może dodać jeden z potencjalnej piątki — możliwe, że komedię od Cartera Baysa i Craiga Thomasa — jako komedię na przyszły rok.
Jak dziesięć dramatów już zostało przedłużonych na kolejny sezon, CBS nie ma za wiele miejsca w swojej ramówce. Kiedy los „Elementary” jest związany z tym jak odcinki pilotowe wyjdą, a „Zabójcze umysły: poza granicami” nie powrócą, stacja może mieć miejsce dla jednego ze swoich wojskowych dramatów. Na szczycie listy jest „S.W.A.T.” od Shawna Ryana, w którym występuje ulubieniec z „Zabójczych umysłów” Shemar Moore. Zamówienie dramatu może podążyć tą samą drogą jak w przypadku „Bull” w tym sezonie, gdzie Michael Weatherly powrócił do stacji rok po tym jak opuścił „Agentów NCIS”. Niezatytułowany dramat o Navy SEALs — w którym występuje David Boreanaz — w związku z powyższym ma mniejsze szanse na zamówienie. „Wisdom of the Crowd” od Jeremiego Pivena, dramat dziennikarski na czasie „The Get” oraz dramat prawniczy „Perfect Citizen” z Noahem Wylem również są brane pod uwagę.
Lżejsze dramaty to priorytet ABC po komentarzach Channing Dungey. Mając to na uwadze, niezatytułowany dramat Marca Cherry’ego z Rebą McEntire ma otrzymać zamówienie. Dramat, w którym występuje McEntire jako szeryf w małym miasteczku w Kentucky, której postrzeganie świata zmienia się przez młodego agenta FBI z środkowego wschodu. Jak jedno ze źródeł powiedziało: „To najlepszy projekt Marca Cherry’ego — lepszy niż ‚Gotowe na wszystko’”. Lżejsze „Gospel of Kevin”, o mężczyźnie (Jason Ritter), który otrzymuje zadanie od Boga, aby ocalić świat, radziło sobie bardzo dobrze w czasie testów. Dramat prawniczy od Shondy Rhimes (określany jako „Black’s Law”) już sprawdza dostępność aktorów na prezentację ramówki, w tym Britne Olford.
Czy ABC nie będzie miało komedii z kilku kamer? Wszystkie oczy są na „Hosuehold Name” z Carol Burnett, które produkuje Amy Poehler. Nagranie przyciągnęło szefa NBC Boba Greenblata i serial może przeskoczyć z ABC do NBC, jeśli ta pierwsza zrezygnuje z projektu. Źródła mówią, że stacja jako priorytet stawia komedie w miejscu pracy, aby zrównoważyć swoje rodzinne komedie jak „Czarno to widzę”, co oznacza zrezygnowanie z legendy komedii Burnett. Komedia z kilku kamer „Ostatni prawdziwy mężczyzna”, do 20th TV, może zostać anulowana jak się mówi, a źródła zauważają, że „Dr. Ken” nie ma za świetnego planu na rzeci sezon. Tak czy inaczej „Household Name” zostanie gdzieś pokazane. Tymczasem komedia z jednej kamery „Start Up”, w której występuje Zach Braff, ma się dobrze biorąc pod uwagę status aktora „Srubs” jako rozpoznawalnej gwiazdy. Również zyskuje szum „The Mayor”, od producenta wykonawczego Saveeda Diggsa („Hamilton”).
Po przejęciu projektu od Fox, które rozwijało dramat oparty na komiksach DC, Greg Berlanti prawdopodobnie otrzyma kolejny serial o superbohaterze w stacji. Serial z Cressem Williamsem od Salima i Mary Brock Akil przygotował krótką prezentacje odcinka pilotowego, a według źródeł miałby wystartować w przyszłym roku. To da sześć seriali Berlantiemu na CW. To nie jest jasne czy CW, które musi podjąć jeszcze decyzje co do „The Originals” i „iZombie”, zamówi dwa czy cztery odcinki pilotowe. Jeśli stacja zdecyduje się na cztery, kolejną szansę ma inny odcinek pilotowy Berlantiego „Searchers”, który jest w dobrym kształcie po zmianach, albo „Life Sentecy” z Lucy Hale, gdzie większą szansę ma ten drugi projekt.
Reboot, który znów sprowadziłby Josha Schwartza i Stephanie Savage z „Plotkary” do stacji, już przygotowuje oferty dla załogi, co oznacza prawdopodobne zamówienie. Co do innych odcinków pilotowych, komediodramat z Debby Ryan „Insatiable” — o nękanej nastoletniej uczestniczce konkursów piękności to silny kandydat.