marek1211
| 08-05-2016, 15:32:21
Jak szefowie stacji stoją za zamkniętymi drzwiami oglądając odcinki pilotowe i przeglądając wyniki badań w grupach fokusowych ponad osiemdziesięciu odcinków pilotowych, oceniają showrunnerów, scenarzystów, producentów i aktorów, aby podjąć decyzje które komedie i dramaty znajdą się w ramówce na kolejny sezon.
My również przeglądaliśmy wszystkie dostępne informacje i skompletowaliśmy dziesięć rodzinnych komedii, dramatów prawniczych i oper mydlanych, które mają najlepszą szansę na zamówienie. Oczywiście pomijamy te seriale, które już otrzymały zamówienie na sezon, czyli „Designated Survivor” od ABC, „Star” i „24: Legacy” od Fox jak również „The Good Place” od NBC.
1. „The Mick” (Fox)
Komedia z jednej kamery, w której występuje Kaitlin Olson z „U nas w Filadelfii”, obraca się wokół ciężko żyjącej, wygadanej kobiety, która przeprowadza się do zamożnego Greenwich w stanie Connecticut, aby wychować rozpuszczone dzieci swojej bogatej siostry, która musiała zbiec z kraju, aby uniknąć aresztowania. Serial od 20th Century Fox TV i braci Johna i Dave’a Cheninów wyłonił się jako faworyt po komediowej stronie. Również pewną sprawą jest „Making History”, komedia o podróżach w czasie, w której występuja Adam Pally i Leighton Messter od producentów „Last Man on Earth” Phila Lorda i Chrisa Millera. Z drugiej strony, źródła sugerują, że komedia Courtney Cox „Charisty Case” jest martwa, a komedia o miejscu pracy z Judy Greer i Pattonem Oswaltem, „HR”, raczej nie będzie dalej rozwijana.
2. „Pitch” (Fox)
Po dramatycznej stronie, Fox wcześnie zamówił faworytów „24: Legacy” i „Star” od Lee Danielsa, pozostawiając sześć odcinków pilotowych. Z nich dramat o kobiecym baseballu „Pitch” jest faworytem, aby otrzymać miejsce w jesiennej ramówce. Dla serialu, produkowanego przez Dana Fogelmana („Galavamt”), który podpisał kontrakt z 20th TV, stacja połączyła siły z Major League Baseball i w związku z tym może korzystać z ich znaków. Dodatkowym atutem jest to, że zamówienie serialu przez Fox da stacji płynne przejście z zakończenia baseballowych meczy do jesiennej ramówki. Dodatkowy bonus: Kylie Bunbury otrzymała zachwycające recenzję zarówno za występ sportowy jak i aktorski. Również szum wywołuje „Egzorcysta”, gdzie serial reżysera Ruperta Wyatta może zdobyć miejsce w piątkowe wieczory i konkurować z dramatem NBC „Grimm”. Tymczasem policyjny dramat „APB” może wylądować w ramówce na przyszły rok, a „Zabójcza broń” potrzebuje zmian — chociaż źródła podkreślają, że stacja widzi potencjał w tym projekcie.
3. „Conviction” (aBC)
Jeden z kilku nowych odcinków pilotowych zamówiony przez byłego prezesa ABC Paula Lee, dramat z Hayley Atwell ma wielkie szanse na zamówienie jak stacja chce odejść od tak dobrze znanych oper mydlanych. (Atwell rzekomo będzie grać w „Conviction” i „Agentce Carter” jeśli dramat Marvela powróci — chociaż jest to mało prawdopodobne). Również mocne jest „The Jury”, antologia w sali sądowej, gdzie występuje Archie Panjabi z „Żony idealnej”. Zamówienie tego drugiego nie będzie niespodzianką jak projekty z prawdziwymi zbrodniami są teraz w modzie po „Making Murderer”, „The Jinx” i „The People v. O.j. Simpson”. Gdzie indziej dramat Kevina Williamsona o H.G. Wellsie „Time After Time” również wygląda dobrze. Spinoff „Agentów TARCZY”, „Marvel’s Most Wanted” stracił impet, a niektórzy mówią, że nie ma tak silnej pozycji jak kiedyś. Tymczasem „Model Woman” jest uważane za martwe.
4. „Toast” (ABC)
Spośród rodzinnych komedii, trójka wyłoniła się jako faworyci z „Toast”, gdzie występuje Jerrika Hinton z „Chirurgów”, które zrobiło dobre wrażenie na źródłach po przeróbkach od showrunnera Gregga Mettlera. Inne rodzinne komedie, które mają się dobrze to „Chunk and Bean” z Anną Gunn i Andym Daly’em i „the Fluffy Shop”, gdzie występuje Gabriel Iglesias. Tymczasem stacja walczy, aby ocalić „Downward Dog” z Allison Tolman — które zostało zamówione poza cyklem i jest rozwijane od tygodni.
5. „Chicago Justice” (NBC)
Drugi rok z rzędu, spinoffa „Chicago” od Dicka Wolfa jest uważany jako wiodący dramat prawniczy NBC. Zagnieżdżony odcinek pilotowy w „Chicago PD” to dramat prawniczy, gdzie występuje Philip Winchester, a to może dać płodnemu producentowi sześć serialu w stacji jak również serialowa antologia „Law & Order: True Crime” otrzymała zamówienie. Co do zagnieżdżonego odcinka pilotowego spinoffa „Czarnej listy”, serial z Famke Janssen i Ryanem Eggoldem również radzi sobie dobrze z potencjalnym szumem, że zadebiutuje w połowie sezonu. Źródła również mówią, że producent Sony Pictures Television jest zachwycone jak wyszedł reboot „Szkoły uwodzenia”. NBC również rzekomo jest zainteresowane drugim dramatem prawniczym jak „Miranda’s Rights” ma większe szanse na zamówienie niż „Midnight, Texas”.
6. „Marlon” (NBC)
Inspirowana życiem Marlona Wayansa, komedia z kilku kamer ma znaną gwiazdę i daje stacji kolejny zróżnicowany serial (jak „The Carmichael Show” prawdopodobnie otrzyma zamówienie na trzeci sezon). Gdzie indziej „Me & Mean Margaret” z Stockardem Channingiem również wygląda dobrze jak również pierwsza komedia o komiksach DC, „Powerless”, gdzie występują Vanessa Hudgens i Danny Pudi. Źródła również podkreśląją, że tutaj jest remis między „Dumb Prince” od Amy Poehler, „Grand Junction” od Matta Hubbarda i Mike’a Schura oraz „Great News” od Tracey Wigfields. Natomiast „Imaginary Friend” i „Sunset People” są martwe.
7. „Bull” (CBS)
Michael Weatherly nie opuści stacji na długo jak odejdzie z „NCIS”, bowiem dramat „Bull” o dr Philu McGraw wydaje się być faworytem CBS wśród dramatów. Reboot o Nancy Drew, gdzie występuje Sarah Shahi, również ma się dobrze, chociaż nie jest pewnym zakładem jak źródła mówią, że Glenn Gelller może wybierać między tym serialem a „Doubt”, zmienionym dramatem kryminalnym zamówionym poza cyklem, gdzie występuje Katherine Heigl — gdzie oba seriale są produkowane przez małżeństwo Tony’ego Phelana i Joan Rater. Dramat medyczny „Bunker Hill” — przerabiany w tym roku przez Jasona Katimsa z „Parenthood” — ma szansę jeśli CBS zrezygnuje z drugiego sezonu „Code Black”. Los głośnego reboota „MacGyvera” jest mniej niż jasny. Tymczasem „Dzień próby” i „Four Stars” nie wywołują za dużego szumu.
8. „I’m Not Your Friend” (CBS)
Czy CBS może połączyć Joeya i Chandlerem? Tak może się stać jak „Dziwna para” z Matthew Perrym ma duże szanse na przedłużenie, a komedia z kilku kamer Matta LeBlanca „I’m Not Your Friend” wyłoniła się jako pewna sprawa w CBS. Aktor „Przyjaciół” występuje jako ojciec, który musi zajmować się dziećmi jak jego żona (Jenna Fischer z „Biura”) wraca do pracy. Na korzyść przemawia fakt, że serial jest produkowany przez wewnętrzną firmę i jest z kilku kamer, jak CBS planuje większy powrót do tego formatu. Również duże szanse ma niezatytułowana rodzinna komedia Kevina Jamesa — też jest z kilku kamer. Gdzie indziej mamy inną rodzinną komedię, „Furst Born”, gdzie występuje Poppy Montgomery i Katey Sagal, a także „superior Donuts”, które mają szanse na sezon.
9. „Riverdale” (CW)
Po przedłużeniu prawie wszystkich seriali (poza „Containment”), CW nie ma za wiele miejsca w ramówce. Ale z sześciu odcinków pilotowych stacji, kolejny komiksowy serial Grega Berlantiego wyłonił się jako faworyt. „Riverdale”, współczesne ujecie kultowych komiksów o Archiem, jest uważany jako dobry kompan dla „Arrow”, „The Flash” i „Legends of Tomorrow”.
10. Niezatytułowany dramat o Transylwanii (CW)
Z pozostałych pięciu odcinków pilotowych CW, niezatytułowany dramat o Transylwanii może konkurować z niezatytułowanym projektem Kevina Williamsona. CW — wspólne przedsięwzięcie CBS Television Studios i Warner Bros. Television — ma zadanie zamówienia po równo odcinków pilotowych z każdego studia. Jak tak wiele seriali powraca, „Riverdale” może być jednym z WBTV, kiedy historyczny dramat o Transylwanii — od Hugha Sterbakova, Jeffa Pinkera, Andre Nemeca, Josha Applebauma i Scotta Rosenberga — może zyskać miejsce od CBSTV. „No Tomorrow”, godzinny komediodramat od producentów „Jane the Virgin”, również jest brane pod uwagę jak stacja chce dodać innego towarzysza dla „Jane” albo „Crazy Ex-Girlfriend".