marek1211
| 16-04-2016, 15:51:27
2016 był stosunkowo spokojnym rokiem dla zmagających się seriali. Po raz pierwszy od jakiegoś czasu, wszystkie pięć amerykańskich stacji szybciej przedłużyło swoje seriale, które są obecne w ramówkach, pozostawiając jedynie kilka seriali — głównie nowych — pod znakiem zapytania.
Tutaj przewodzi CW, która wykonała dość niespotykany ruch przedłużając wszystkie seriale, które emitowała w czasie ogłoszenia — w sumie jedenaście serialu. ABC przedłużyła piętnaście seriali, CBS, Fox i NBC przedłużyli po jedenaście serialu. Tutaj o tym jak sprawa się ma z serialami, o których muszą jeszcze zdecydować stacje ABC, CBS, Fox i NBC.
Dostrzegalna dwójka nieobecnych w ogłoszeniu ABC o przedłużeniu seriali to doświadczony dramat kryminalny „Castle” i dramat o muzyce country „Nashville”. Ich przyszłość nadal stoi pod znakiem zapytania, ale oba serial powinny powrócić na jednej — prawdopodobnie ostatni i nieco krótszy — sezon. Słyszałem, że rozmowy nadal trwają z aktorem „Castle” Nathanem Fillionem, który musi podpisać nowy kontrakt, ale tutaj jest nadzieja, że serial, obecnie w ósmym sezonie, otrzyma ostatni rozdział. Co więcej „Castle” jest rzadkim dramatem kryminalnym w obecnej ramówce ABC, gatunek, który stacja musi rozwinąć, więc sprowadzenie długo emitowanego serialu na pewno zapewni kontynuację.
Co do „Nashville”, teraz w czwartym sezonie, ABC i studio Lionsgate TV wstrzymywali się z przedłużeniem kilka razy po targowaniu się w kwestiach finansowych. Kiedy serial nie ma mocnych wyników oglądalności, muzyczny dramat zyskuje widzów w ciągu kolejnych dni. „Nashville” jest również marką dla ABC, gdzie stacja emituje związane z serialem specjalne muzyczne programy, ma ścieżki dźwiękowe, trasy koncertowe, itd. Dodatkowo Lionsgate TV ostatnio zwerbowało wielkie nazwiska jako nowych showrunnerów potencjalnego piątego sezonu w postaci Marshalla Herskovitza i Eda Zwicka.
Co do innych dramatów ABC, „American Crime” Johna Ridleya zyskuje pochwały krytyków i nominacje do nagród, a także ma silne poparcie stacji, więc trzeci sezon jest prawdopodobnie rozważany. „Agentka Carter”, której aktorka Hayley Atwell już została zwerbowana do odcinka pilotowego ABC, „Conviction”, nie ma za wielkich szans, szczególnie z spinoffem „Agentów TARCZY”, „Marvel’s Most Wanted”, który jest rozwijany.
Co do ostatnich słabo oglądanych dramatów, „Rodzina Warrenów”, która ostatnio zanotowała wzrost widzów, ma nieco więcej pulsu, kiedy nowy czwartkowy dramat „The Catch” raczej nie powróci z nowym sezonem.
Również piątkowe komedie „Ostatni prawdziwy mężczyzna” i „Dr. Ken” nie otrzymały przedłużenia, gdzie oba serial radzą sobie dobrze w trudne wieczory. Jak „Nashville”, „Ostatni prawdziwy mężczyzna”, który pochodzi z zewnętrznego studia, 20th TV, otrzymało przedłużenie w ostatniej chwili po negocjacjach między dwoma firmami odnośnie finansów. Zarówno 20th TV i Sony TV, studio stojące za komedią „Dr. Ken”, mają odcinki pilotowe rozważane przez ABC w tym sezonie. Przedłużenie zmagających się seriali często jest opóźniane przez stacje, gdzie jest to wykorzystywane jako przewaga w negocjacjach kilku projektów jak przychodzi czas, aby zamówić nowe seriale. Decyzja czy przedłużyć jedną czy obie piątkowe komedie prawdopodobnie nadejdzie jak ABC zdecyduje czy ma silny odcinek pilotowy komedii na to miejsce.
Nowa wiosenna komedia „The Real O’Neals” jakoś rozpoczęła obiecująco, a ponieważ jest własnością stacji, jeśli nie straci widzów w ciągu kilku ostatnich odcinków, to powinna powrócić z kolejnym sezonem. Jednak inna nowa komedia „Muppety” i „Galavant”, który pokazał drugi sezon, raczej nie pojawią się w kolejnym sezonie.