Scenarzyści „Jeziora marzeń” zdradzają sekrety serialu


amelka   amelka | 09-06-2015, 21:51:55


Scenarzyści „Jeziora marzeń” zdradzają sekrety serialu

Po dziesięciu latach jak „Jezioro marzeń” zniknęło z anteny, pewne genialne umysły stojące za ukochanym serialem WB zebrały się na Festowalu ATX w Austin w sobotę.


Na panelu moderowanym przez showrunner „Pamiętników wampirów” i „The Originals” Julie Plec pojawili się Kevin Williamson, Paul Stupin („Switched at Birth”), Jenny Bicks („Sex and the City”), Rob Thomas („Veronica Mars”), Gina Fattore („Gilmore Girls”) i Anna Fricke („Everwood”) dali fanom spojrzenie na ich proces myślowy przez te wszystkie lata. Oto pewne najciekawsze rzeczy a panelu.

* Kiedy Williamson po raz pierwszy wymyślił serial oparty na swoim życiu Stupinowi: „Improwizowałem z niewielkim przygotowaniem” — powiedział. Stupin dodał: „Ta relacja [z postacią Joey] i tym światem, nawet kiedy improwizował, była niesamowita”, chociaż dodali nowego przyjaciela w formie Paceya.

* Początkowo sprzedali „Jezioro marzeń” stacji Fox, ale ona z niego zrezygnowała. „Powiedziano mi, że zmagają się z ‚Party of Fice” i nie potrzebują jeszcze jednego” — powiedział Williamson. Około dwa lata potem, nowa stacja WB zamówiła odcinek pilotowy.

* Thomas może być doświadczonym showrunnerem teraz, ale był bardzo zielony, kiedy dołączył do „Jeziora marzeń”. „Jak John Snow, nie wiedziałem niczego” — powiedział Thomas, zauważając, że pierwszy scenariusz jaki stworzył miał wiele zmian. „Czułem się upokorzony. Myślałem, że każdy scenarzysta w zespole śmiał się ze mnie, ponieważ byłem taki upokorzony”. Williamson wtrącił: „Pamiętaj, nie wiedziałem też co robię”. Największa lekcja bycia Thomasa w serialu: „Nie opóźniaj gratyfikacji za bardzo” — powiedział Thomas.

* W celu wypełnienia formuły każdego innego serialu o wkurzonym nastolatku, Williamson postanowił, że Joey i Dawson pocałują się w odcinku pilotowym. „To po prostu pocałunek” — powiedział. „To nie jest tak jakby się zakochali i pobrali”.

* Ponieważ to był jego pierwszy serial, Williamson nie rozumiał hierarchii w pokoju scenarzystów, od scenarzystów przez całą drogę do producentów wykonawczych. Był oparty na pracę z każdym i wszystkim, pomimo pewnej niezgody. „To jak Greg Berlanti pojawił się jako scenarzysta i przeskoczył do producenta wykonawczego” — powiedział Williamson, na co Plec dodała: „W ciągu pięciu minut”.

* Pomimo natury serialu, to nie zniechęcało scenarzystów, aby dołączyć do załogi. „Kiedy dostałam telefon w sprawie dołączenia, to nie było jak: ‚Och, nie chcę pracować w serialu o nastolatkacj’” — powiedziała Bicks. „Okazali się być ludźmi w szkole średniej”.

* W czasie trzeciego sezonu, Fattore wspominała zrobienie odcinka w stylu Rashomon, gdzie Dawson dowiaduje się, że Joey i Pacey są razem, co nazwała „twórczymi wyżynami” dla niej. „Aktorzy i każdy w pokoju odpowiedzieli w tym momencie na historię” — powiedziała, zauważając, że nie przeczytali o tym z wyprzedzeniem przy wspólnym stole. „To było niesamowite doświadczenie”.

* Scenarzyści mają wiele żalów, które przeżywali w czasie serialu, w tym wprowadzenie Eve jak również Pacey, który stał się maklerem. „Wszyscy naprawdę wczuliśmy się w film ‚Boiler Room’” — powiedziała Fricke. „To czuło się właściwe dla jego postaci, aby być niesamowicie inteligentną, ale nie książkową”.

* Williamson czuł jakby każda postać miała kawałek jego. Zatem, wprowadzenie gejowskiej postaci. „Teraz to wydaje się tak oczywiste, że możesz umieszczać postać geja w telewizji” — powiedziała Bicks, zauważając, że wtedy, reakcja była: „To jest szalone i fantastyczne”. Williamson nie powiedział nikomu, że Jack (Kerr Smith) był gejem, aż już wprowadzili postać. „Nie powiedziałem nawet Smithowi” — powiedział. Co do pierwszego pocałunku Jacka, standardy stacji domagały się, aby to zostało nakręcone z tak daleka jak druga strona ulicy, chociaż Berlanti zlecił Fattore, aby upewniła się, że to będzie prawdziwy pocałunek odkąd historia coming outu Jacka odzwierciedlała jego.

* Przedostatni odcinek miał oryginalnie być finałem, ale stacja myślała, że powinni sprowadzić Williamsona do tego co stało się specjalnym dwugodzinnym finałem serialu. Wielki skok w czasie został przedstawiony Williamsonowi, co „dało mu wolność”, aby znaleźć sposób, gdzie te postacie były poza serialem przez chwilę.

* Plec zapytała o scenę Andie i Paceya w finale serialu, która została nakręcona, ale ostatecznie została wycięta (jest na DVD). Co do podróży Andie przez jej psychiczne problemy zdrowotne przed zdradzeniem Paceya: „To czuło się jakby tutaj prawie nie było powrotu dla niej” z jej upadku, powiedział Williamson.

* „To była historia wchodzenia w dorosłość” — powiedział Williamson o tym dlaczego zabił Jen. „Musieli poradzić sobie z każdym problemem pod słońcem… ale nie musieli radzić sobie ze śmiercią kogoś z ich kręgu. Aż poradzisz sobie z śmiercią, nie ma żadnego kolejnego sposobu, aby wejść w dorosłość. Chciałem zobaczyć jakby to wyglądało”. To również popchnęło Joey do podjęcia „prawdziwej decyzji” — powiedział.

* Mówiąc o decyzjach, finał wstępnie miał mieć inne zakończenie. „To było bardzo jasne dla nas wszystkich, że to będą Joey i Dawson, którzy skończą razem” — powiedział Stupin, ale Williamson zmienił zdanie. „Moja matka mnie nienawidzi. Wyszła ze swojego grobu nienawidząc mnie za to” — powiedział Williamson, chociaż zauważył, że każdy w tym trójkącie miłosnym był bratnią duszą.



Kategorie: Spoilery Wywiady Telewizja Festiwal ATX 


Zobacz również: