Reżyser "Gry o tron": Szok z Tyrionem "wpłynie na kolejne dwa odcinki"


Arek Tobiasz   Arek Tobiasz | 02-06-2014, 01:13:50


Reżyser

"Gra o tron" przygotowała ważne punkty fabuły w tym sezonie, a teraz nadszedł czas, aby to wszystko się rozegrało.

Reżyser Alik Sakharov, który nakręcił ostatni odcinek serialu jak również proces Tyriona, mówi, że decyzja Oberyna (Pedro Pascal), aby zostać mistrzem Tyriona (Peter Dinklage) opłaci się w wielkim stylu w pozostałych odcinkach.


"Ta scena na pewno definiuje kolejne dwa odcinki. To bardzo wielkie przygotowanie" - mówi Sakharov.

Tutaj Sakharov również mówi o logistycznych aspektach uzyskania wielkich scen Littlefingera i ujawnia, który aktor był niesamowicie chory w czasie kręcenia kluczowego momentu odcinka.

Aidan Gillen miał świetny sezon jako Littlefinger. O czym rozmawialiście jeśli chodzi o ten odcinek.

To jest jeden z tylko kilku razy, gdzie Littlefinger był bardzo, bardzo szczery za Sansą. Zwykle ma ten ukryty moment przy każdym. Z Sansą mówi jej, że jest piękniejsza niż jej matka. Sposób w jaki jest z nią, to wychodzi z całkowitą szczerością. Aiden po prostu wymiatał w tym. Pojawił się tak przygotowany i tak dopracował wszystko, że to tylko zajęło trzy ujęcia, aby otrzymać to czego potrzebowaliśmy.

I Sophie Turner, która jest o wiele młodszą aktorką, poradziła sobie z nim w tej scenie pocałunku.

Sophie była świetna, ponieważ rozumiała scenę z tak wielką głębią. Dostała się tam, gdzie musiała być bardzo, bardzo szybko. Dla mnie to nie było bardzo trudne, aby po prostu przejść przez tą scenę. Jedyna rzecz, która była wyzwaniem to nasz harmonogram. Nasz grafik zawsze jest trudny i musimy skończyć wszystko w ciągu 10 godzin. Mieliśmy trzy wielkie sceny w Orlim Gnieździe.

Sceny w Orlim Gnieździe są tak piękne jak zawsze. Jak stworzyłeś sekcję z ogrodem.

Przerobiliśmy kilka planów i przeprojektowaliśmy je czy zmieniliśmy tak, aby wyglądały jak ogrody w Orlim Gnieździe. Sceny w ogrodzie w Orlim Gnieździe są przykładem talentu naszych scenografów. Są genialne.

Jak działają księżycowe drzwi?

Robiliśmy to etapami. Nie możemy wyrzucić przez nie aktorki. Musieliśmy stworzyć i rozszerzyć te księżycowe drzwi. Co widzisz za księżycowymi drzwiami jest wykonane przez efekty specjalne. Mieliśmy zielony ekran tam, a potem kręciliśmy elementy, a te elementy zostały wkomponowane. Nakręciliśmy Lysę Arryn w powietrzu jak spadała na materace, a potem została zepchnięta z platformy. Spadała prosto w powietrzu na materace, które były zielone. I znowu muszę powiedzieć o Aidenem przez jego miarowość. Był tak fenomenalny w tej scenie, jak każdy inny, ale był szczególnie dobry w tym.

Jon ma mały, ale ważny moment. Jak wyglądało kręcenie tego?

Kit Harington był bardzo chory tego dnia, ale wykorzysta to na swoją korzyść. Nigdy nie pomyślisz, że był chory. Jest tak świetnym aktorem.

Tyrion ma trzy znaczące rozmowy w swojej celi w tym odcinku - każdą niezapomnianą mimo niewielkiej przestrzeni. Jack ci się to udało pomimo takiego stałego tła?

Myślę, że te sceny ekscytowały mnie najbardziej. Byłem zadowolony ze scen z Peterem Dinklagem w jego celi. Tyrion uświadamia sobie, że nie ma dla siebie mistrza. Nie może walczyć z Górą. Ta scena w zasadzie definiuje kolejne dwa odcinki. To bardzo duże przygotowanie. Są proste, ale również świetne. To sceny oparte na występie aktorów.

Jaka scena była najtrudniejsza do wykonania?

Wszystkie były bardzo trudne, ponieważ każda pojedyncza scena ma tyle niuansów. Czuliśmy się jakbyśmy musieli przyłożyć odpowiednią uwagę do każdego małego zwrotu akcji. Czy to było napisane w scenariuszu czy nie. To nie było tak, że jedna scena miała pierwszeństwo przed innymi. Wszystkie były bardzo ważne. Jest tylko kilka scen w tym odcinku. To tylko 24 sceny czy coś takiego. Każda scena jest jak blok, który przesuwa się w kierunku innej sceny. Wszystkie nie są umieszczone w małych scenach, które mają 20 czy 30 sekund i idą dalej. Pokazują to, gdzie postacie zmierzają i co się wydarzy dalej.

To twój drugi i ostatni odcinek w tym sezonie. Co wyciągasz ze swojej pracy w tym roku?

Pracujesz przy prawdopodobnie najlepszym serialu w telewizji teraz. Czujesz się szczególnie szczęśliwy będąc zaangażowany w coś takiego jak to. Poświęcenie każdej postaci, każdego działu i uwaga od scenarzystów i producentów jest godna pozazdroszczenia. To bardzo rzadkie, aby natknąć się na coś takiego. To bardzo szczególne uczucie.
 



Kategorie: Spoilery Wywiady Telewizja 
Seriale: Gra o tron 

Zobacz również: