Arek Tobiasz
| 30-05-2014, 01:02:30
Nielsen - aka "ludzie od wyników oglądalności" - ogłosili plan zwiększenia liczby badanych gospodarstw domowych przez "znaczące" pomiary w czasie kolejnych dwóch lat.
Jeśli chodzi o rynki Local People Meter - czyli gospodarstw domowych, które zgłaszają nawyki telewizyjne po części za pomocą elektrycznych pomiarów - w Dallas, Waszyngtonie, Houston, Miami i Denver zostaną zwiększone o 200 domów w tym roku, kiedy w Charlotte, St. Louis, Chicago, Filadelfii, San Francisco, Bostonie, Atlancie i Phoenix zostaną zwiększone o 200 domów w 2015 roku.
Dwa największe rynki Local People Meter, Nowy Jork i Los Angeles, zostaną zwiększone o 300 domów w przyszłym roku, do około 1300 badanych gospodarstw w każdym z rynków.
Powyższe zmiany stanowią średnio 30-procentowy wzrost w wielkości próby.
Jeśli chodzi o rynki 31 Set Meter - gdzie telewizory są połączone do gadżetu, który pozwala badać nawyki telewizyjne z minuty na minuty - Nielsen w ciągu najbliższych dwóch lat rozszerzy próbę o 200 domów w każdym z rynków, do więcej niż 6200 gospodarstw - co da wzrost prawie o 50 procent.