Arek Tobiasz
| 05-05-2014, 02:33:34
"Gra o tron" jeszcze raz pokazała nam co jest na północy od Muru, a to nie było ładne.
Buntownicy w Twierdzy Crastera przemienili to w miejsce niewypowiedzianych okropności, dręcząc schwytane kobiety dniem i nocą. Scenarzysta "Gry o tron" Bryan Corgman mówi, że ten odcinek był najtrudniejszym jaki napisał i to ta scena w szczególności była największym wyzwaniem.
"To było bardzo trudne do napisania. Musieliśmy ustalić dość szybko straszne rzeczy, które się tam działy od buntu. To było bardzo nieprzyjemne" - powiedział.
Tutaj Cogman mówi o reszcie odcinka - w tym dlaczego lady Olenna uknuła śmierć Joffreya i wielkich konsekwencjach sceny krzyżowania Daenerys dla serialu.
Co było największym wyzwaniem związanym z tym odcinkiem?
Staram się pisać odcinki w środku sezonu, co może być wyzwaniem, ponieważ musisz zrównoważyć wszystkie te wątki, które się rozpoczęły - i również musisz się upewnić, że mają sens w ogólnym planie ruszania naprzód. Miałem szczęście, że ten odcinek miał mnóstwo mięsistych wątków do obsłużenia.
Miałeś do straszne ujawnienie w Twierdzy Castera. Jak wyglądało pisanie czegoś takiego?
To było bardzo trudne do napisania. Musiałem ustalić bardzo szybko straszne rzeczy, które miały tam miejsce od buntu. To było bardzo nieprzyjemne. Na początku miałem szkic, który był czymś prosto z "Czasu Apokalipsy", gdzie Karl był jak Kurtz. Dostałem uwagi od zespołu i przepisałem to, a postanowiliśmy zrobić to z klasą. Karl zawsze był wzgardzony, a teraz w końcu jest na szczycie łańcucha pokarmowego, a to jest to co decyduje się zrobić.
Alle to zdecydowanie był przypadek genialnego przepisania ze strony showrunnerów, szczególnie monologu Karla, który był w całości napisany przez Davida [Benioffa] i Dana [Weiss]. Również trzeba powiedzieć, że wielkim powodem dla którego scena się udała był występ żon, z których wiele było po prostu statystami. Ich śpiew "ofiara dla bogów" był niesamowity.
Ze względu co się stało wcześniej, schwytanie Brana uczyniło wszystko jeszcze bardziej przerażającym.
Schwytanie Brana z pewnością było naszą budową tej części fabuły, ale to nie był jedyny powód, dla którego przedstawiono tam te okropności.
Co możesz powiedzieć nam o finałowym ujęciu odcinka? Jakie jest znaczenie tych poświęconych dzieci?
Nie mogę komentować ostatniej sceny.
Dowiedzieliśmy się również, że lady Olena spiskowała, aby zabić Joffreya. Co było jej motywacją?
Uświadomiła sobie, że nie tak dawno temu, ona była Margaery, i to, że poślubienie przez jej wnuczkę Joffreya byłoby sytuacją nie do przyjęcia. Olenna uczy Margaery jak rozgrywać grę, i jeśli im się uda, Margaery stanie się kolejną Olenną, a to będzie jej nauczanie kolejnego kobiety TTyrell.
Wcześniej napisałeś scenę w łaźni w zeszłym roku, a teraz miałeś ten świetny moment Jaimiego i Brienne. Jakie to było?
Scena w łaźni była jedną z moich ulubionych scen z książki, więc to była prawdziwa przyjemność, aby napisać to. Pisanie pożegnania Jaimiego i Brienne w tym odcinku było miłym nawiązaniem do tego. To nie umyka uwadze Jaimiego, że miecz, który daje Brienne został zrobiony z miecza Eddarda Starka, a teraz ona będzie używać go, aby chronić jego córki.
Kiedy pisałeś coś takiego jak Meereen, czy miałeś oko na budżet przez cały czas jeśli chodzi o to jak wiele będziesz w stanie pokazać na ekranie?
W tym momencie mamy tego poczucie. Nie mamy budżetu "Władcy Pierścieni", aby pokazać wszystko, ale ja nie narzekam. Nasz budżet pozwala nam zrobić większe rzeczy niż jakikolwiek inny serial w telewizji. W naszym pierwszym sezonie, pisaliśmy te wielkie sceny i potem musieliśmy wycinać rzeczy jak przechodziliśmy do zdjęć, ponieważ uświadamialiśmy sobie, że nie mamy wystarczająco dużo czasu. Teraz mamy dobre poczucie odnośnie tego co możemy zrobić.
Jest świetna filozoficzna mowa między Dany i ser Barristanem przed krzyżowaniem. Dlaczego on przestrzega ją, aby była miłosierna?
Służył Szalonemu Królowi i był świadkiem z pierwszej ręki konsekwencji decyzji jakie podejmował. Wie, że nadal będzie musiała postanowić jakiego rodzaju władcą zamierza się stać. Będzie miłosierna czy mściwa? Tutaj wybiera ostrzejszą opcję.
Kiedy piszesz takie rzeczy, czy jakoś oceniasz moralność tego co bohaterowie robią?
Nie myślę o postaciach jako dobrych czy złych, ponieważ to nie pomaga mi jako scenarzyście.