Streszczenie "Glee": Ktoś sprowadził deszcz na jej paradę!


Arek Tobiasz   Arek Tobiasz | 01-03-2014, 20:20:22


Streszczenie

Policzek! Pocałunek! Westchnienie!

Jeśli miałbym podsumować akcję w odcinku "Glee" w tym tygodniu używając trzech słów, te powyższe byłyby moimi liderami.


Na szczęście, nie mamy takich zasad odnośnie ilości słów, więc możemy zagłębić się nieco bardziej w wielką walkę Rachel i Santany, wycieczkę Kurta i Elliotta i nieszczęśliwe pchnięcie Tiny jakie zaserwowała Artiemu, które zrzuciło go z jego wózka.

Możemy się w to zagłębić? Tak, możemy! Oto co wydarzyło się w najnowszym odcinku "Glee", "Frenemies":

BLUES LADY LOPEZ | Santana rozpoczęła godzinę od marudzenia - całkowicie realistyczne marudzenie jeśli chodzi o wyrzuconą ze studiów/zmagającą artystkę w Nowym Jorku, mogę dodać - jak lamentuje o jej braku sukcesu (i męczącej pracy jako kelnerka) miesiące po jej krajowej reklamie na drożdżycę. I tak, Rachel, starając się być dobrą przyjaciółką - aczkolwiek będąc też nadal kelnerką, pomimo prób i działań promujących jej główną rolę w ważnym broadwayowskim musicalu - załatwiła Santanie miejsce jako modelka w jej zdjęcia na okładkę magazynu New York. Awww... słodkie chwile dla dawnych rywalek, co? (Nie tak szybko!)

DOBRY UCZYNEK ZOSTANIE UKARANY (NAPRAWDĘ?) | Wśród jasnych świateł i pełnej przepychu sesji zdjęciowej do magazynu w wielkim mieście, Santana wpadła na pomysł, aby iść na przesłuchanie do roli dublerki Rachel w "Funny Girl" - i potem całkowicie rozwaliła to przez wbicie się do teatru i uwodzenie reżysera swoją wersją popisowego numeru Rachel, "Don’t Rain on My Parade". To prowadzi do brutalnej, zjadliwej walki - z Santaną twierdzącą, że cały sukces Rachel był napędzany przez licealne gnębienie jej przez Santanę i Quinn, a Rachel twierdziła, ze Santana po prostu nie mogła znieść oglądania jej sukcesu na Broadwayu. "Jesteś niska, okropna, a to się nigdy nie zmieni!" - krzyczy Santana. I z tym, Rachel uderzyła Santanę w twarz. Wow! Czy tylko mi się wydaje, czy ten dramat między tytułowymi przyjaciółkami i wrogami stał się straszliwie, nieprzyjemnie prawdziwy? (Może mi się nie podobać, gdzie to zmierza, ale to było miłe zobaczyć jak Lea Michele i Naya Rivera otrzymują soczystą scenę do zagrania. Również, to może nie być najmilsze ze strony Rachel, ale jakby kupuję to, że przeszła w tryb wściekłego psa, aby chronić swoje odwieczne broadwayowskie marzenia, które są na wyciągnięcie ręki - zwłaszcza zaledwie miesiące po tym jak straciła miłość swojego życia przez nagłą i tragiczną śmierć).

DWA JEST LEPSZE NIŻ JEDEN (Z PUNKTU WIDZENIA ROZGŁOSU) | Reżyser "Funny Gir", przyłapuje Rachel i Santanę jak kłócą się o garderobę, informując swoją główną aktorkę i jej dublerkę, że nie może być walki - to opowieść o dwóch dziewczynach z tego samego małego liceum z Ohio, które znajdują razem sukces na Broadwayu, który według niego przyniesie im wielki rozgłos. "Jako zespół, będziecie dwukrotnie bardziej sławne" - uśmiecha się, podkreślając, że od tego miejsca oczekuje tylko współpracy. Ale Rachel nie zamierza kontynuować tej farsy w swoim domowym życiu, i żąda, aby Kurt wybrał kto ma się wyprowadzić. Kiedy odmówił obrania strony, Rachel pakuje swój walizki i odchodzi - ale nie zanim zaciekle rozrywa fotografię siebie i Santanę w czasie ich szczęśliwych czasów, a następnie wyrzuca resztki z twarzą Santany w szoku. Kto jest teraz górą? Rywalizacja będzie trwać dalej.

NAJLEPSI W KLASIE | Tina i Artie, zaraz po tym jak świętują ich trwająca przyjaźń i wtorkowe randki przy lunchu, dowiadują się, że oboje ubiegają się o bycie najlepszymi uczniami (miejsce, które jest pożądane przez Tinę w próbie wydostania się z listy oczekujących w Brown). Sprawy stają się brzydkie jak dwójka konkuruje ze sobą o drugie miejsce w wykonaniu solówki na zawodach krajowych (Blaine już zaklepał sobie pierwszą), a Tina przypadkowo zrzuca Artiego z wózka w czasie fizycznego, wrogiego duetu. Ale przyjaciele i wrogowie odkładają zwady na bok - i chwalą swoje wzajemne zwycięstwa - w czasie konkursu zarządzonego przez dyrektor Sue, aby zobaczyć kto dostarczy najlepszą mowę na rozdaniu świadectw. Ponieważ to zostało uznane za śmieszne, lizusowskie mowy, tytuł powędrował do studenta numer 3 - Blaine'a! - śmieszne nawiązanie do faktu, że pan Anderson wydaje sie dostawać wszystko przez cały czas. Jego rozwiązanie? Muzyczny numer Tina-Artie-Blaine w czasie ukończenia szkoły zamiast mowy - nawet jeśli to oznacza próbę zamachu w wykonaniu Sue.

RYWALIZACJA? | Kurt, obawiając się, że Elliott/Starchild próbuje przejąć kontrolę nad Pamelą Lansbury, postanowił spędzić czas z nim jeden na jeden i poznać jego myśli. Po wycieczce do sklepu z gitarami - i epicki duet później "I Believe in a Thing Called Love" - Elliott przyznał, że wie o co chodzi Kurtowi, ale po prostu chciał spędzić czas z podobnie myślącymi artystami i "skopać tyłki" razem, a nie "być tymi przyjaciółmi i wrogami, którzy wbijają sobie nóż w plecy". Nowi koledzy przypieczętowali swoją umowę z fotką z ręki - z Elliottem, który daje Kurtowi niewinnego buziaka w policzek. Ale kiedy Becky pokazał zdjęcia na Instagramie Blaine'owi, to sprawia, że zastanawia się nad tym czy może jego narzeczony zakochał się w kimś innym (i ośmielę sie powiedzieć, bardziej charyzmatycznym?). Wiem, wiem, wielu ludzi kibicuje Klaine'owi, ale te dzieciaki nie mają nawet 20 lat! To miałby sens jeśli Kurt postanowiłby zbadać samotne życie w mieście, nie? Zwłaszcza jeśli chemia z Elliottem nadal będzie tak widoczna? (Zastanówcie się nad nieformalną petycją, aby zachować Adama Lamberta z pobliżu od teraz do końca szóstego sezonu, dobrze?)

Najlepsze teksty odcinka
"Tak, jak siedzicie, samotna Azjatko, która ma problemy z nawiązywaniem przyjaźni, i Nochal, niepełnosprawny Muppet na wózku, nie powinno was to zaskoczyć, ale oboje jesteście najlepsi w klasie" - mówi Sue do Tiny i Artiego.

"Nie tak, jak niektórzy chórzyści, których nie ma miesiącami bez żadnych wyjaśnień. Wasza dwójka zawsze jest w sali. Nawet, jeżeli przez cały tydzień, mówicie po jednym zdaniu, które w ogóle nie jest później konsekwentne, jak: 'Kitty ma rację' albo 'Blaine, żartujesz sobie?' - Sue, dostarczając zgryźliwy komentarz na temat roli Artiego i Tiny w chórze.

"Tak powiedziała Beyoncé zaraz przed odejściem z Destiny's Child" - Kurt, odpowiadając na komentarz Elliotta, że każdy członek Pamela Lansbury "wnosi coś niezbędnego do grupy".

"Mając powyższe na uwadze, pozwolę sobie przedstawić absolutnie dla nikogo ulubioną członkinię chóru, Tinę Cohen-Chang" Sue, przestawiając potencjalną mowę Tiny na zakończenie szkoły.

"Cóż za przesłodkie, odruchowo wymiotne marnotrawstwo naszego czasu. Nienawidzę was. Sędziowie podejmą teraz decyzję, a ja znajdę jakiś kosz na śmieci, by pozbyć się tej żołądkowej żółci" - Sue, reagując na słodkie, pełne miłości przemowy Tiny i Artiego.

"Nigdy nie zagrasz tej roli. Wiem, że pewnie chcesz mnie urządzić w stylu Showgirls, zepchnąć mnie ze schodów, albo wrzucić truciznę do owsianki, ale będziesz musiała mnie zabić, a nawet wtedy powstanę z martwych i zagram to tylko po to, żeby zrobić ci na złość" - Rachel, wyjaśniając sprawę po tym jak Santana ostrzegła, że ją uderzy.

"Przynajmniej wiemy, która jest tęczą, a która zwykłym psem" - Santana, wyjaśniając sprawę Rachel po tym jak ich reżyser postanowił, że chce, aby ich relacja była miła.

"Przyjaciele, do dupy. A mówiąc o dupie... Naleśnik chyba jakąś dzisiaj dostanie... O, tak!" - Becky, sugerując Blaine'owi, że Kurt go zdradza z Elliottem.

Oceny występów muzycznych z tego tygodnia
Tina i Artie, “Whenever I Call You Friend” — Ocena: 5+ | Jakoś słodkie. Tyle mam do powiedzenia!

Rachel i Santana, “Brave” – Ocena: 5+ | Kocham tę piosenkę, i kocham te głosy pań!

Tina i Artie, “My Lovin’ (Never Gonna Get It)” – Ocena: 4  | Nigdzie blisko poziomu En Vogue. Również: Jak wiele muzycznych numerów Tiny musi się kończyć strasznie?

Santana, “Don’t Rain on My Parade” – Ocena: 6 | Może nie tak ostre jak epicka wersja Rachel, ale podoba mi się moc i flow Santany - i sposób w jaki jej interpretacja pasuje do jej postaci!

Elliott i Kurt, “I Believe in a Thing Called Love” – Ocena: 6+ | EPICKIE. Ale moja miłość do Adama Lamberta i tej szczególnej piosenki trochę zaciemniły mój osąd.

Rachel i Santana, “Every Breath You Take” – Ocena: 6- | Kocham inscenizację tego z dwoma piętrami i wszystkimi statystami oraz sposób w jaki to możesz dosłownie odczytać jako "kulisy dramatu".

Tina, Artie i Blaine, “Breakaway”  – Ocena: 5+ | Podobało mi się jak to zostało użyte jako tło dla odejścia Rachel - bez dzielenia wokalu między Nowy Jork i Limę.

Co myślisz o odcinku "Glee" w tym tygodniu? Czy przyjaźń Rachel i Santany powinna zostać uratowana? Czy kibicujesz Kurtowi i Elliottowi, czy jesteś fanem Klaine'a? Napisz w komentarzu!
 



Kategorie: Spoilery Streszczenia odcinków Telewizja 
Seriale: Glee 

Zobacz również: