Streszczenie: Życiowa równowaga w "Glee"


Arek Tobiasz   Arek Tobiasz | 18-11-2013, 18:53:41


Streszczenie: Życiowa równowaga w

To było najlepsze "Glee", to było najgorsze "Glee" - i nie, to nie jest kolejna tyrada o tym jak wolę umiejscowione w Nowym Jorku historie Rachel, Kurta i spółki (nawet chociaż tak jest).


Raczej mówię o tym jak dyskusyjnie zatytułowany odcinek "The End of Twerking" zawiera jeden z najpiękniej przemyślanych i wykonanych serialowych muzycznych występów w mojej ostatniej pamięci, który został przykryty przez drugi, który - nie mówimy tutaj o pełną żółci odpowiedzi na monolog Sue Sylvester - sprawił, że chciałem wysłać mocną opinię na Twitterze do @GLEEonFox.

Oczywiście mówię o fantastycznym wykonaniu Unique "If I Were a Boy" - bezbłędny przykład tego jak licealny musical stacji Fox, nawet w piątym sezonie, ma moc, aby nas zaskoczyć, poruszyć i zrealizować historię za pomocą starannie dobranej muzyki. I jeśli chodzi o tą drugą sprawę, mówię o niepokojącym wykonaniu "Blurred Lines" Willa Schuestera - zrodzone na korytarzach McKinley High pod hasłem, że twerking jest niezbywalnym prawem amerykańskiego nastolatka. "Faktem jest" - ględzi niegdysiejszy Nauczyciel Roku - "że tweerking zaciera granicę między przeszłością a teraźniejszością, między mężczyzną a kobietą, między tradycją a nowym. To wszystko jest w tej piosence Alana Thicke'a, którą kocham".

Możemy pozwolić Sue odpowiedzieć? "Musisz zdać sobie sprawę z tego, że masz 37 lat i jesteś głową rodziny, a przed chwilą wykonałeś piosenkę o seksualnym przymusie z grupa małolatów kręcących pupą wkoło ciebie - na szkolnym korytarzu". Mów dalej, trenerko  Sylvester!

Z innych wiadomości:

* Po tym jak Tina nagrywa entuzjastycznie wykonującego tweerking Blaine'a, Schue postanawia, że kontrowersyjny ruch taneczny jest dokładnie tym czego Nowe Kierunki potrzebują, aby zwyciężyć w zawodach krajowych. Sue szpieguje potrząsanie pupą chóru podczas próby, a następnie zakazuje wykonywania tańca w McKinley i wyrzuca Schue po tym jak buntuje się ze wspomnianym wykonaniem "Blurred Lines". Staje przed zarządem szkoły i wygrywa swoją sprawę udowadniając, że walc, Charleston i lambada powodowały podobne kontrowersyjne reakcje w ich czasach - ale pomimo wygranej, jest krucjata okazuje się krótkotrwała. (Więcej o tym poniżej).

* Rachel udaje, że zmieniła fryzurę, aby dać sobie trochę innego seksapilu, głównie po to, aby wkurzyć reżysera "Funny Girl". Jednak po seksownym "You Are Woman, I Am Man" postanawia, że jej nowy wygląda pasuje do roli - a ona mówi mu, że to była tylko peruka. Choć w tym samym duchu Kurt i Rachel idą zrobić sobie tatuaże, aby wytrącić się z szoku po utracie Finna; Tatuaż Kurta okazuje się być spartaczony - “It Gets Better” stało się “It’s Get Better” - ale kiedy żąda zwrotu pieniędzy, tatuażysta daje mu orzeźwiającą gadkę o zapanowaniu nad swoim szaleństwem. (Ręka w górę: Kto jeszcze jakby myślał, że ta dwójka połączy usta przez chwilę?) Nie ma romantycznego iskrzenia, Kurt ostatecznie kończy z "It’s Got Bette Midler". Rachel udaje, że stchórzyła pod koniec, ale rzeczywiście po prostu trzyma swój tatuaż w tajemnicy; ujawnienie napisu "Finn" pod koniec odcinka było słodko-gorzko piękne, nie?

* Unique walczy o swoje prawa do oddzielnej łazienki, gdzie nie będzie zastraszana przez transfobicznych sportowców. Po początkowym zmaganiem się ze strasznym purpurowym toi-toiem przyspawanym do podłogi sali prób - i naprawdę bolesnym coverze Beyoncé, któremu jakoś udało się w namacalny sposób wyrazić ból jak transseksualni nastolatkowie mogą czuć się w nieprzyjemnym środowisku szkolnym - Unique wreszcie otrzymuje klucz do toalety dla pracowników za sprawą Sue. Jedyny haczyk? Schue musi zgodzić się zakończyć twerkową obsesję Nowych Kierunków.

* Bree ujawnia Marley, że ma romans z Jakiem, a kiedy on nie zaprzecza, Marley znajduje się w rozpaczy.

Oceny muzycznych występów z tego odcinka:

Rachel i Paolo, “You Are Woman and I Am Man” — Ocena: 6-
Schue, “Blurred Lines” — Ocena: 1
Unique, “If I Were a Boy” — Ocena: 6+
Marley, “Wrecking Ball” — Ocena: 5-
Nowe Kierunki, “On Our Way” — Ocena: 5

Cytaty odcinka

"Zatrzymaj się, głosie Elmo" - Bree, uciszając Unique

"Co, jeśli wpadnę na Dana Savage'a w łaźni na siłowni? Byłbym upokorzony" - Kurt, wymyślając najgorszy scenariusz po tym jak zdał sobie sprawę z literówki w tatuażu na jego plecach.

"Jeśli Oprah ma podrzucić dzieciaki Cosby'ego na basen, nie chcę na to patrzeć" Kitty, chcąc opuścić salę prób po tym jak Unique mówi, że musi skorzystać z kibelka w środku sali.

"Nikt nie musi wiedzieć, jak się postrzegasz. Jedyne co muszą wiedzieć, to to, że po wszystkim myjesz ręce" – Schue, mówiąc Unique, że może korzystać z łazienki dla personelu.

"Więc wynoś się, suko!" - Becky, po odkryciu, że Schue nie był umówiony na spotkanie z Sue.

"Jadłeś coś? Kupiłeś precle u tego gościa z ulicy? Myślałam, że razem jesteśmy na diecie" - Rachel, zastanawiając się dlaczego Kurt ma tak dziwny głos po przekłuciu języka.

Tak czy inaczej, teraz zwracam się do ciebie. Napisz w komentarzu jaki był twój ulubiony występ muzyczny, a także swoje myśli na temat odcinka.
 



Kategorie: Spoilery Streszczenia odcinków Telewizja 
Seriale: Glee 

Zobacz również: