Arek Tobiasz
| 12-07-2013, 15:34:31
"Dochodzenie" kontynuuje podróż do głębszego, mroczniejszego terytorium.
Z Stephenem Holderem (Joel Kinnaman) i Sarah Linden (Mireille Enos) będącymi na drodze rozwiązania tajemnicy sezonu jaką jest seryjny morderca zabijający dzieci ulicy, jest inna również istotna historia. Strażnik więzienny Francis Becker (Hugh Dillon) znalazł się w "mrocznym duecie" z uwięzionym Rayem Sewardem (Peter Sarsgaard) za rzekome zamordowanie swojej żony.
Dla kanadyjskiego aktora Dillona, który pojawiał się w "Continuum" i "Flashpoint", Becker "daje mistrzowską klasę w zaburzeniach, aby powiedzieć ci prawdę" - mówi aktor. "On jest produktem swojego środowiska. On jest emocjonalnym bankrutem. On stara się zachować pozory człowieczeństwa". On porównuje "Dochodzenie" do "trującego kwiatu: Im bardziej rozkwita, tym bardziej jesteś w tym i robi się bardziej śmiertelnie".
Kręcenie scen między Beckerem i Rayem "nie mogło być lepsze", a aktor wspomina czasy, kiedy Jonathan Demme ("Milczenie owiec", "Rachel Getting Married") kierował nim i Sarsgaardem - aktorem, którego Dillon podziwia. "To nie stacja telewizyjna. To skomplikowane i tak pięknie napisane, a także jest taką rzeczą, na którą jako aktor czekasz, aby to zrobić i masz nadzieję, że będziesz dostawać takiego rodzaju role" - mówi Dillon. "Patrzę na role w filmach i serialach, którymi jestem zainteresowany, gdzie to jest ekscytujące, aby być tego częścią, a to takie było".
Dillon charakteryzuje dynamikę Becker-Ray jako niezwykle napiętą. "To mroczny pojedynek. To antagonista kontra antagonista. To zły człowiek kontra zły człowiek, który działa po przykrywką władzy" - mówi. "Scenariusz zaszczepił ten rodzaj napięcia w słowach i postaciach".
Becker udaje się do "bardzo mrocznego" miejsca, ale Dillon uspokaja, że wskazówki o tym kim ten gość jest pojawiają się po drodze. "Jak sezon idzie naprzód, widzisz jakiego rodzaju psychologiczny bagaż niesie, a to jest jego rodzina" - mówi. "On jest mrocznym lordem więzienia. On jest mistrzem w tej domenie. To dlatego ma taki problem z Sewardem. Jego domowe życie, dla faceta taki jak ten, tak dysfunkcyjne, to go zabija".
Granie głównie z stęchłym, statycznym środowisku takim jak więzienie, nie było takie trudne dla Dillona jak mogło my się wydawać - choć on "starał się nie" patrzeć na poprzednie dokumenty czy filmy o więzieniach, aby przygotować się do roli. Dorastając w mieście z pięcioma zakładami karnymi, Dillon był "świadomy co to za środowisko", zamiast rozmawiać z funkcjonariuszami w zakładach karnych, aby zrobić rekonesans. "Kręcenie w tak mrocznym przygnębiającym miejscu po prostu pomaga pod każdym względem, kiedy grasz, ponieważ to się dzieje na planie" - mówi - "to jest postać sama w sobie".
W serialu takim jak "Dochodzenie", gdzie jest wiele podejrzanych w długiej na sezon tajemnicy, Dillon wie, że podejrzenie pada również na Beckera. "Jest kilka odcinków, które będą miały miejsce, w których będziesz jak: 'To jest ten gość'" - mówi.
Siódmy odcinek sezonu, "Hope Kills", "naprawdę ujawnia sedno Beckera jeśli chodzi o jego rodzinne życie i tego co czyni go podejrzanym. Ten gość to tykająca bomba, a ty zobaczysz jak świeci się lampka" - mówi Dillon. "Ray jest mistrzowskim manipulatorem. On wpływa na Beckera, aby nie czuł się dobrze i reagował".
W jak innym miejscu Becker skończy pod koniec sezonu? "Jest noc i dzień" - mówi Dillon. "Wszystko sprowadza się do efektu, że to ten rodzaj pracy i ten rodzaj stylu życia ma - to prawie jak stres pourazowy. To wpływa na każdy element osobowości gościa, jego życie emocjonalne, jego człowieczeństwo - a także jego syna i żonę. Koniec jest pięknie napisaną częścią, ponieważ to naprawdę pokazuje echo zbrodni i karę dla danej osoby".
"Dochodzenie" jest emitowane w niedzielę.