marek1211
| 17-05-2016, 23:45:00
Słyszałem, że zamówienie trzynasty nowych seriali NBC na kolejny sezon jest różne, od standardowych trzynastu odcinków do siedmiu. Decyzja odnośnie rozmiaru każdego zamówienia została oparta głównie na ramówce, gdzie stacja przyjęła prawdopodobne miejsca dla seriali, które nie znalazły się w jesiennej ramówce.
Wśród komedii, słyszałem, że jesienny serial Mike’a Schurra „The Good Place” i „Great News” z Tracey Wigfield, który produkują Tina Fey i Robert Carlock, otrzymały zamówienie na trzynaście odcinków. Oba seriale pochodzą od Universal TV. „Powerless” i „Trial & Error” od Warner Bors. TV — obie zadebiutują w przyszłym roku — również wyprodukują trzynaście odcinków, co jak słyszałem zostało zawarte w umowach licencyjnych. Pozostała koledia „Marlon, od Universal TV, otrzymała zamówienie na dziesięć odcinków. NBC również zamierzała zamówić dziesięć odcinków „The Carmichael Show”, ale ostatecznie po walce ze studiem 20th TV zamówiła trzynaście odcinków.
Po dramatycznej stronie, zamówione od razu „Emerald City” i „Taken” mają po dziesięć odcinków. Słyszałem, że osiem odcinków otrzymało „Blacklist: Redemption” po tym jak otrzymało bardzo konkretne miejsce tej jesieni. Spinoff ostatecznie zadebiutuje w midseasonie, ale zamówienie pozostało takie same, a to pasuje do obecnych planów NBC co do serialu. Pozostałe nowe dramaty otrzymały zamówienie na standardowe trzynaście odcinków.
Planowanie rozmiaru zamówień pomaga uniknąć redukcji po drodze. To miało miejsce zeszłej jesieni jak NBC obcięło zamówienie komedii „Superstore” i „Telenovela” z trzynastu do jedenastu odcinków po znalezieniu dla nich miejsca w ramówce. Były emitowane jako pomost między dwoma cyklami „The Voice”. Redukcja nie ma wpływu na potencjał serialu — „Superstore” stało się przełomowym hitem i otrzymało miejsce w czwartkowe wieczory tej jesieni — ale każde obcięcie zamówienia jest postrzegane negatywnie. Jeśli stacja musi coś zmienić, to może dodać odcinki do oryginalnego zamówienia.
Jeśli chodzi o dramatu, dopasowanie zamówienia do ramówki stacji pozwoli twórcom zaplanować historie w sezonie. Wadą mniejszego zamówienia będzie to, że ich showrunnerzy konkurują o dobrych scenarzystów z nowymi serialami, które otrzymały zamówienie na trzynaście odcinków, gwarantując pracownikom więcej wypłat. Tymczasem, przez obcięcie kilku zamówień, stacja może zaoszczędzić na zamówienie kolejnego serialu.